جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/  آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر این که حوزه باید در قبال همه مسائل موضع بگیرد، تصریح کرد: نباید اجازه داد حوزه به سمت تحجر و انفعال حرکت کند، چرا که انفعال و تحجر دو سم مهلک حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌ علمیه استان مرکزی گفت:  امروز فرصتی برای فقاهت شیعه ایجاد شده که با خون دل خوردن‌ها و تقدیم شهدای بزرگ همچون شهید مدرس‌ها، بهشتی‌ها و... تقدیم انقلاب و نهضت اسلامی و دین مبین اسلام شد و باید نشان دهیم اسلام ناب مکتبی است که به دست باکفایت امام عصر(عج) برسد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر این که باید زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم، افزود: نباید اجازه داد حوزه به سمت تحجر و انفعال حرکت کند و باید در قبال همه مسائل موضع بگیرد، چرا که انفعال و تحجر دو سم مهلک حوزه های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط با مردم، ادامه داد: شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی حساس است و دشمن همواره در حال توطئه است، البته توطئه ها با تلاش مسئولان و حمایت مردم نقش برآب خواهد شد.

وی در ابخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد حوزه علمیه استان مرکزی، گفت: باید ظرفیت‌های جدیدی در استان در بحث حوزه‌های علمیه خواهران و برادران ایجاد می‌شد که این اتفاق هم افتاد و ظرفیت‌های خوبی برای این بخش‌ها اتفاق افتاده است.

آیت الله دری نحف‌آبادی در ادامه با اشاره به خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی پور، مدیر پیشین حوزه علمیه استان مرکزی، وی را از اساتید برجسته حوزه استان خواند و با اشاره به انتخاب این مدیر خدوم به عنوان امام جمعه موقت بندعباس، اظهار کرد: در انتخاب حجت‌الاسلام حسینی‌پور به عنوان امام جمعه موقت بندرعباس به رغم اینکه علاقه ای به رفتن وی نداشتیم، اما به سبب حساس بودن هرمزگان و اهمیت این استان مخالفتی نداشتیم و می‌دانیم در آن استان می‌توانند منشا خیر و برکت باشد، همان طور که در استان مرکزی خالصانه عمل کرد و به عنوان بازوی امین و بابصیرت لازم و زهد و قناعت و دوری از تکلف و تعصب غلط و انتظار بیجا در همه سنگرهای استان فعالیت کرد.

وی به انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین سپاسی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: ان شاءالله با تلاش مدیریت جدید و همکاری مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور شاهد رشد و توسعه و شکوفایی حوزه های استان باشیم.

آیت الله دری نحف‌آبادی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم مسئولیتی که برعهده ما قرار داده‌اند بخوبی و درستی ادا کنیم، موازین و اصول و رهبری و خون شهدا اصل مهم است و از همه حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی و غیردانشگاهی همین انتظارات را داریم.

برپایه این گزارش، در این مراسم با تقدیر از تلاش های چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، مدیر پیشین حوزه علمیه استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی، به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha