جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی-امام جمعه کرج

حوزه/ امام جمعه کرج با بیان اینکه زیارت عاشورا، استراتژی شیعه تا عصر ظهور است، تصریح کرد: زیارت عاشورا به ما می‌آموزد که اگر فرهنگ و استراتژی اهل‌بیت(ع) برای هدایت جامعه، وجود نداشته باشد به چه انحرافاتی دچار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، امروز در دیدار اعضای جدید شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز، با گرامیداشت ایام اربعین حسینی (ع)، گفت: زیارت عاشورای امام حسین که جزو احادیث قدسی است؛ روشن‌کننده‌ی مسیر هدایت و تبیین‌کننده‌ی مواضع اسلامی برای ما است.

وی با بیان اینکه زیارت عاشورا، استراتژی شیعه تا عصر ظهور است، تصریح کرد: زیارت عاشورا به ما می‌آموزد که اگر فرهنگ و استراتژی اهل‌بیت(ع) برای هدایت جامعه، وجود نداشته باشد جامعه به چه انحرافاتی دچار خواهد شد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تقویت افق فکری مجموعه‌های انقلابی گفت: مطالعه کافی و رصد دقیق در مسائل، موجب درک صحیح گفتمان انقلاب و رهبری می‌گردد و به شخص توان تصمیم‌گیری و اقدام به‌موقع و صحیح می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: تقویت قوه تحلیل در کنار آگاهی از مسائل روز، لازم و ضروری است و در این صورت تحولات و فتنه‌ها نمی‌توانند شما را از مسیر صحیح منحرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر لزوم توجه به اصل جذب حداکثری، خاطرنشان ساخت: در دفاع از اصول و احکام شرعی باید محکم و با تعصب ایستاد، اما جاهایی که منطقه الفراغ هایی در مباحات وجود دارد نباید سخت‌گیری نمود.

وی یادآور شد: مهم‌تر از قدرت جذب افراد، توان حفظ و نگهداری نیروهاست که لزوم برنامه‌ریزی درون سیستمی قوی را می‌نمایاند و برای این برنامه‌ریزی هم باید اولویت‌های فضای دانشگاه و همچنین جامعه را با دقت بسنجید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان البرز، تغییر رفتار در قشر دانشجو و طلبه را برنامه دشمن برای این اقشار دانسته و گفت: آرمان‌های انقلاب و امام (ره) را در دانشگاه بسط دهید و برای اهداف خود اولویت‌بندی داشته باشید.

وی تصریح کرد: وقتی هنوز گفتمان انقلاب اسلامی برای مخاطب دانشجویی تبیین نشده باشد، نمی‌توانید برای او از اقتصاد مقاومتی بگویید و تنها می‌توانید مصادیقی چون «خرید کالای داخلی» را به او ارائه کنید؛ درعین‌حال پذیرش و عمل به همین گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه بسیار سریع‌تر حاصل می‌شود که نشان‌دهنده‌ی اهمیت توجه دقیق به جامعه‌ی هدف داخل و خارج دانشگاه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha