پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدير حوزه علميه خراسان شمالي گفت: نخستین دشمنی که در عالم اتفاق افتاد از طریق جنگ نرم و توسط شیطان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالي، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاري مكي، صبح امروز در جلسه هفتگي در جمع طلاب مدرسه علميه حضرت امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالي) بجنورد، اظهار داشت: نخستین دشمنی که در عالم اتفاق افتاد از طریق جنگ نرم و توسط شیطان بود.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره اعراف و اینکه رسالت اصلی طلاب نقش‌آفرینی و هدایت‌گری در عرصه فرهنگی و اجتماعی است، افزود: نخستین دشمنی که در عالم اتفاق افتاد از طریق جنگ نرم و توسط شیطان بود و شيطان خود را خیرخواه حضرت آدم جلوه داد و در مسیر سیر صعودی کمالات حضرت آدم فتنه‌انگیزی کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: آنچه از مجموعه تعاریف در عرصه نبرد فرهنگی و جنگ نرم بر می‌آید این است که دشمن در جنگ نرم اهداف خود را با تمایل و علاقه، به آنچه منظور او است، پیش می‌برد که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند ما را از این دام پنهان دشمن برهاند، بصیرت و تقوا است.

وی با اشاره به مشکلات مسیر طلبگی و رسالت تبلیغی اعم از سختی‌های اقتصادی و معیشتی محدودیت‌هایی که به اقتضای این مسیر وجود دارد، گفت: وقتی هدف مقدسی همچون هدایتگری جهت نیل جامعه و ارزش‌های الهی آرمان فعالیت انسان باشد دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات و تبدیل آن‌ها به فرصت‌های گوناگون پیشرفت، جزء مهارت‌های انسان خواهد شد. 
گفتني است، در ابتداي اين نشست طلاب نظرات خود را  نسبت به چگونگي فعاليت در عرصه‌های فرهنگي و جنگ نرم را بيان كردند و حضور فعال در فضاي مجازي، تبليغ چهره به چهره حتي در معاشرت‌های روزمره با عموم مردم، فعاليت در آموزش‌وپرورش در قالب مدارس غیرانتفاعی و اردوهای جهادي از مواردي بود كه طلاب مدرسه حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالي) بر آن تأکید داشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha