شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کربلا

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان این که با گذشت از خطای دیگران انسان اوج می‌گیرد، گفت: بخشش و گذشت یکی از ویژگی‌های بارز امام‌حسینی‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام رمضان حافظی در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در هیئت علمدار با اشاره به ویژگی‌ها و شاخص‌های نوکران امام حسین(ع)، اظهار داشت: با ارزش‌ترین انسان‌ها در جامعه، با گذشت‌ترین آن‌هاست و امام حسین(ع) یکی از باگذشت‌ترین افراد بود.

کارشناس دینی  با بیان این که بخشش و گذشت یک اصل اساسی و مهم در آموزه‌های دین اسلام محسوب می‌شود، تصریح کرد: گذشت از خطای حر که بزرگ‌ترین خطا در کربلا و قیام عاشورا محسوب می‌شد از کارهای مهم امام حسین(ع) در بخشش و گذشت از دیگران بود.

وی با بیان اینکه انسان نورانی انسانی است که مورد رحمت و مغفرت الهی قرار گیرد، افزود: شمر روی سینه امام حسین(ع) نشسته بود و می‌خواست سر مبارک حضرت را از تن جدا کند اما امام حسین(ع) در آن لحظه نیز به دنبال گذشت از شخص بود.

حجت‌الاسلام حافظی با بیان این که آیات مختلف و متعدد در قرآن کریم مبنی بر لزوم وجود بخشش و مهربانی در جامعه بر پیامبر(ص) نازل‌شده، خاطرنشان کرد: عفو و مهربانی سبب تقویت پایه‌های جامعه می‌شود و به استحکام و قوام جامعه اسلامی نیز کمک می‌کند.

وی تشریح کرد: این دستور خداوند متعال است که اگر به دنبال جامعه‌ای سالم هستیم، باید یکدیگر را ببخشیم و نسبت به برادران و خواهران دینی‌مان گذشت داشته باشیم.

این محقق دینی با بیان اینکه باید در رفتار و عملکردمان حسینی عمل کنیم، افزود: در اطاعت‌پذیری از خداوند متعال، اقامه نماز، سخاوت و... باید حسینی عمل کنیم و در عمل باید ببینیم که چقدر شبیه امام حسین(ع) هستیم؟.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha