چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام  عبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر این که تفکر بسیجی یعنی انسان زمین‌گیر نباشد، ادامه داد: دام‌های زیادی برای انسان در زرق و برق‌های آخرالزمانی پهن شده و تفکر بسیجی یعنی آزادی انسان از تمام زرق و برق‌های دنیایی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با دانش‌آموزان بسیجی بیرجند‌، بسیج را یک تفکر دانست و اظهار داشت: قبل ازهر چیزی شناخت این تفکر لازم است و باید بدانیم چگونه تفکری است.

وی بیان داشت: خدای عالم احسن الخالقین است اما مفهوم تلازمه این بیان احسن المخلوقین بودن انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این که ابزار کنونی جهان خلقت برای انسان آفریده شد، اما انسان برای آنها آفریده نشده، گفت: بندشدن انسان به این ابزار سبب زمین‌گیر شدن و واماندن انسان می‌شود.

عبادی افزود: تفکر بسیجی یعنی آنچه که خدا برای انسان قرار داده و در چهارچوبی که تعیین فرموده مورد بهره‌برداری قرار گیرد با هدف خاص.

وی با اشاره به اینکه ابزار انسانی از نظر تن با همه حیوانات فرق دارد، تصریح کرد: انسان به‌گونه‌ای انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به هر امری دست بزند، زیرا متناسب با آن فکر و عقل و اراده در وجود انسان نهاده شده است.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه میلیون‌ها راز در زوایای خلقت اندام انسان نهفته شده که مهمترین آن قدرت تفکر انسان است، تصریح کرد: کسب علم همراه با عمل شروطی دارد و از مهمترین شروط این است که در بند چیزی قرار نگیرد و اگر قرار گرفت زمین‌گیر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی یعنی انسان زمین‌گیر نباشد، ادامه داد: دام‌های زیادی برای انسان در زرق و برق‌های آخرالزمانی پهن شده  و تفکر بسیجی یعنی آزادی انسان از تمام زرق و برق‌های دنیایی.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: انسان از همه چیز بی‌بهره است، مگر به اندازه آنچه خواسته و برای بدست آوردن آن کوشش کرده که محصول آن به زودی خود را نشان می‌دهد.

بسیج یک نیروی شبه نظامی نیست

عبادی با تأکید بر اینکه بسیج یک نیروی شبه نظامی نیست، اضافه کرد: در کشور ما در هر مسأله‌ای که گیر می‌کنند از بسیج کمک می‌خواهند، بسیج که نیروی شبه نظامی نیست، بلکه متناسب با شرایط ایجاد شده است.

وی یادآور شد: بسیج شامل قشر خاصی نیست، بلکه شامل همه پست‌ها و سازمان‌ها می‌شود، بنابراین زمانی که کشور با مشکل مواجه می‌شود و حل مشکلات از عهده سازمان‌های مربوطه ساخته نیست، بسیج در صحنه حاضر می‌شود.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تفکر بسیجی مبتنی بر نوع جهان‌شناسی، انسان‌شناسی و دین‌شناسی است، بیان داشت: بسیج نه تنها در کشور ایران بلکه در بیشتر کشورها وجود دارد.

اگر بسیج در عراق و سوریه نبود، عراق و سوریه از دست رفته بود

عبادی ادامه داد: اگر حضور بسیج به‌عنوان کمک در مسائل نظامی عراق و سوریه نبود، کشور عراق به دست داعشی‌ها می‌افتاد و سوریه از دست رفته بود.

وی همچنین به حضور بسیجیان در روستاها اشاره کرد و گفت: متأسفانه روستایی که از ناحیه مسؤولان به فراموشی سپرده شده، با حضور سایه پر مهر بسیجیان شادابی در دلشان زنده می‌شود و این نیروهای مردمی برای مردم روستایی اقدام به خانه سازی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: تفکر بسیجی مبتنی بر جهان‌شناسی و متکی بر دین‌شناسی است و روح، اندام، فکر و عمل را پرورش می‌دهد و به هر سمت و سویی که نگاه کنیم یاد خدا می‌افتیم.

عبادی تصریح کرد: زمانی که امور به دست افرادی که انواع پلشتی‌های دنیایی را انجام می‌دهند واگذار شود، جامعه را زمین‌گیر می‌کند و نمی‌تواند حرکت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha