پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی

حوزه/ یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه عالم از اجتماع بزرگ مسلمانان در اربعین حسینی انگشت‌به‌دهان مانده‌اند، گفت: اربعین حسینی سبب تقویت معنویت و حفظ و ارتقا وحدت مسلمانان می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به اجتماع بزرگ مسلمانان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلا، اظهار داشت: حرکت خروشان و میلیونی زائران امام حسین(ع) که به‌صورت خودجوش و کاملاً مردمی در پیاده‌روی اربعین حسینی جریان دارد، چشمان جهانیان را مات و مبهوت خودساخته و همهٔ عالم از این اجتماع بزرگ مسلمانان در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلا انگشت‌به‌دهان مانده‌اند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: دشمنان اسلام در منطقه با جنگ رسانه‌ای و از طریق خبرگزاری‌ها و مطبوعات همواره در تلاش هستند تا هر طور که شده، عظمت و بزرگی این جریان را بپوشانند؛ اما مشاهده کردند این مسئله امکان‌پذیر نیست و روزبه‌روز به عظمت و بزرگی این جریان افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه تنها امام معصومی که برایش در تاریخ اسلام اربعین می‌گیرند امام حسین(ع) است، افزود: جریان عاشورا و مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) رویدادی است که حتی اگر تا صبح قیامت بر آن گریه شود، کم است و با گذشت قریب به 1400 سال از رویداد عاشورا، مشاهده می‌کنیم همواره روزبه‌روز به تعداد محبان و ارادتمندان این آستان اضافه می‌شود.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با اشاره به این که حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی آثار و برکات فراوانی به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی سبب ارتقای وحدت مسلمانان می‌شود و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اعتقادی، دینی و فرهنگی در جهان و نماد وحدت و اقتدار جهان اسلام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha