جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طائب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: فرق اساسی که بین شهید ومیت وجود دارد این مطلب است که انسان مرده نه می تواند اثر بگذارد و نه می تواند اثر بپذیرد، ولی شهدا هم اثر پذیر و هم اثرگذار هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین مهدی  طائب پیش از ظهر امروز در هشتمین یادواره شهدای محله اندان که در مسجد حجت شهرستان خمینی شهر برگزار شد، گفت: امروز که محفل شهدا برقراراست، سه سوال اساسی مطرح است، اول این که شهدا بردند یا باختند؟ مساله دوم شهدا زنده هستند چه مفهومی در بردارد و سوم بعد از شهدا چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: تمامی شهدا اعم از شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای دفاع از حرم و شهیدان در طول تاریخ، آیا برنده میدان بودند یا بازنده، شهدایی که این مسیر را انتخاب کرده اند، برنده واقعی هستند و مهمتر این که خداوند شهید را بر می گزیند.

مسئول قرارگاه  فرهنگی عمار  تصریح کرد: نمونه بارز آن شهید حججی است که وقتی به اسارت دشمن در می آید، به چشم الهی چیزی جز زیبایی نمی بیند  و الگوی شهدا حضرت زینب(سلام الله علیه) است که در اسارت فقط افق بلند معنویت و توحید در برابر چشمانش مجسم است.

حجت الاسلام طائب خاطرنشان کرد: شهدایی که در زمان جنگ از سن کمی برخوردار بودند و به هر طریقی سعی کردند به جبهه بروند، الگوی خود را حضرت قاسم ابن الحسن قرار داده بودند.

وی اذعان کرد: این که شهدا زنده اند به این معناست که شهدا حی هستند همان گونه که روح ابزار بدن است و حیات دارد، بدین معنا که که بعد از کوچ کردن به جهان آخرت خداوند پرونده ای برای شهدا باز می کند و حیات طیبه را تا ابدیت برایشان رقم می زند.

استاد حوزه اظهارکرد: فرق اساسی که بین شهید و میت وجود دارد، این است که انسان مرده نه می تواند اثر بگذارد و نه می تواند اثر بپذیرد، ولی شهدا هم اثر پذیر و هم اثرگذار هستند.

وی  اعلام کرد: مطلب سوم که حائز اهمیت می باشد نتیجه کار شهدا بعد از شهادتشان است، شهدا بعد از شهید شدن به مسئولیت خود ادامه می دهند و به همه ما توصیه می کنند راهی که ما رفتیم، شما نیز ادامه دهنده آن باشید، موضوع صادق براین ادعا حضور نیروهای مدافع حرم در کشورهای عراق و سوریه است.

مسئول قرارگاه عمار در پایان بیان کرد: این انقلاب و تمامی شهدا برای ما و نسل های آینده برکت است و با اقتدا کردن به روش و منش شهدا، می توان به قله توحید و ابدیت دست یافت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha