جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد کرانی ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان گفت: نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) قرنهاست سرمشق آزادگان بسیاری در سراسر دنیا شده است و تمام ادیان این بزرگوار را طلایه دار آزادگی می دانند.

حجت الاسلام محمد کرانی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در کردستان اظهار داشت: اربعین در تقویم مسلمین روزی ماندگار و رایت و بیرق آزادگی و از خودگذشتگی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: اربعین یادآور آزادگی در مقابل ظلم و بیداد است. امام حسین(ع) و یارانش هرگز آخرت خود را به مسایل دنیوی نفروختند و این خود رمز ماندگاری این نهضت از ابتدا تا کنون است.

حجت الاسلام کرانی ادامه داد: امروز ملت شریف و عاشق سرور و سالار شهیدان در تکاپوی رفتن به دیدار معشوق خود؛ ارباب بی کفن امام حسین(ع) هستند.

وی با تاکید بر اینکه نهضت عاشورا درسها و عبرتهای بسیاری برای عصر ما دارد، بیان کرد: نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) قرنهاست سرمشق آزادگان بسیاری در سراسر دنیا شده است و تمام ادیان این بزرگوار را طلایه دار آزادگی می دانند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان کردستان در ادامه بیان داشت: امروز پا به پای این ملت عزیز و عظیم الشان با حضور خود در راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی تسلی بر دل حضرت زینب کبری(س) خواهیم بود.

حجت الاسلام کرانی گفت: پیام ما این است که حسین جان کربلا نبودیم که به ندای "هَل مِن ناصر یَنصُرنی" تان لبیک بگوییم، اما امروز با زینب کبری(س) همه ناله در اربعین هستیم.

این کارشناس حوزوی با اشاره به این که راهپیمایی اربعین حسینی نمایشگر قدرت و اقتدار امت اسلام است، افزود: نظام های مستبد و خونخوار و در راس آن آمریکای مستکبر باید از این اجتماع عظیم عاشورایی درس عبرت بگیرد و بداند که هرگز نمی تواند بین مسلمان تفرقه بیندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha