جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه حوزه علمیه قزوین

حوزه/ طلبه حوزه علمیه قزوین گفت: حضور در کربلای معلی لحظات ارزشمند ونورانی است که بنده این مکان مقدس را با هیچ کجا عوض نمی کنم

به گزارش خبرگزاری «حــوزه» از قزوین، در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا؛ میلیون‌ها نفر قدم در این مسیر گذاشتند و با هر قدمی که بر می‌دارند جانی دوباره می‌گیرند و با زمزمه "حسین حسین" زیر لبشان غبار از جانشان می‌شویند.

در مسیر اصلی پیاده روی زائران حسینی که ۸۲ کیلومتر طول دارد، موکب‌های فراوانی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که مهم‌ترین آنان موکب رهروان حضرت زینب(س) و انصارالولایه در شهر کربلای معلی می باشد.

یکی از این موکب ها ، موکبی است که با تلاش مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین و با همکاری خوب بعثه مقام معظم رهبری، توانسته علاوه بر کارهای فرهنگی و تبلیغی،یکی از موکب های تاثیر گذار در شهر مقدس کربلا باشد و در این موکب یکی از طلاب سطح سه حوزه علمیه قزوین که همه ساله در ایام اربعین حسینی خالصانه از زائرین پیاده اربعین حسینی خدمت می نماید،‌حضور دارد؛ در ساعتی از روز که سخت مشغول خدمت رسانی به زائرین پیاده اربعین حسینی بودند با وی هم کلام شدیم.

امید عسگری از طلاب سطح سه مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: راه امام حسین(ع) همچنان ادامه دارد و ما تا جان در بدن داریم از حریم مرجعیت و ولایت اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کنیم و به  لطف امام حسین(ع) تهدیدات وهابیت و
 داعشی های مزدور نمی تواند در اراده ما برای دفاع از دین خللی وارد کند.

وی افزود: سفر اربعین را مرهون دعاهای سفر قبلی با پدرم هستم و دعای او و نذر و نیازهای پیوسته مادرم و ختم چهل روز زیارت عاشورا یا همه این‌ها دلایل انتخاب شدنم برای این سفر بودند، اما دلیل اصلی اش را محبت و کرامت اهل بیت(ع) بویژه آقا امام حسین(ع) می‌دانم.

وی ادامه داد:  آرزو داشتم یک بار هم شده با خادمین  پیاده اربعین حسینی همراه و همقدم شوم و بگویم آقاجان ما به عشق تو پا جای پای زینب(س) گذاشته‌ایم و او را هرگز در این مسیر پرخطر تنها نمی‌گذاریم و از عمق جان فریاد برمی‌آوریم: «یالیتنی کنت معک فأفوز فوزاً عظیما.

طلبه حوزه علمیه قزوین گفت: در اربعین ولایتمداری مردم و شیعیان جهان نمایان می شود که چگونه میلیون ها نفر از مردم ولایتمدار در این اجتماع عظیم شرکت می کنند؛ افزون بر حضور زائران عراقی، زائرانی از سایر کشورها و ادیان مختلف الهی هم در این اجتماع عظیم حضور می یابند.

عسگری اظهار کرد: امروزه اصلاح جامعه اسلامی از طریق تربیت فرهنگی و دینی و همچنین مبارزه با انحرافات انجام می‌شود و وظیفه داریم برای مبارزه با انحرافات به تبیین علمی و جامعه‌شناختی اربعین بپردازیم و هم اینک تسامح عقیده اسلامی، رفتار نیکو، تربیت جامعه و تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در اربعین صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha