سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مختار کرمی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: امروز مساله اربعین نه تنها یک موضوع مذهبی است، بلکه به یک مساله سیاسی در جهان اسلام هم تبدیل شده است.

حجت الاسلام مختار کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کردستان اظهار داشت: خدای بزرگ را شکر می کنیم که ما را محب اهل بیت(علیهم السلام) آفرید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: از توفیق انسانهای صالح و شایسته خدمتگزاری به دستگاه نورانی اهل بیت علیهم السلام است چرا که مودت و محبت به آل الله از سفارشات خدای متعال که فرمود: "قل لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی"، باز پرودگارعالم فرمود: "و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب".تعظیم شعایر الهی از تقوای دل است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: با این مقدمه باید عرض کنم که اگر ما بتوانیم در راه اهل بیت قدمی برداریم و این توفیق را داشته باشیم که مبلغ سیره و منش آن بزرگوران باشیم، این را باید از توفیقات بزرگ الهی بدانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: قطعا یکی از این توفیقات، بزرگداشت ایام الله و تعظیم شعائر الهی راهپیمایی اربعین حسینی است که همه مفاهیم اسلامی و ارزشهای والای انسانی را در خودش جای داده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: همه نهادهای فرهنگی و تبلیغی موظفند که تمام تلاش خودشان را برای خدمت مادی و معنوی زائرین حضرت اباعبدالله حسین(ع) به کار بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تاکید کرد: امروز مساله اربعین نه تنها یک موضوع مذهبی است، بلکه به یک مساله سیاسی در جهان اسلام هم تبدیل شده است.

حجت الاسلام کرمی اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع بشری یک پیام مهم و روشن هم برای دشمنان ما دارد و آن این است که روز نوعی نمایش قدرت اسلام است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مساله راهپیمایی اربعین را به عنوان یک اتفاق مهم بشری را به دور از اعتقاد مذهبی و شیعی بررسی کنیم، دارای مفاهیم بسیار زیادی است و فقط کسانی می توانند یک تصدیق شهودی داشته باشند که در این همایش عظیم شرکت باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: اربعین حرکت یک امت است، امتی که درحال سکون به حرکت درمی آید.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه اربعین بسیاری از مفاهیم را عوض کرده، عنوان داشت: هیچ کس خودش را مالک هیچ چیز نمی داند،همه رهای مطلق هستند و هیچ نوع وابستگی برای انسانها وجود ندارد همه در حال حرکت هستند آنهم حرکت به سمت جایی که خطر است که این خود به معنای مالکیت و ایثار است، زیرا کسی نیست که به راهپیمایی اربعین برود و احتمال خطر ندهد ولی علیرغم این با جان ودل و عشق به حرکت درمی آیند.

وی با اشاره به اینکه این نوع ایثار و از خود گذشتگی در جهان نمونه ندارد، گفت: در اربعین مرز بین انسانها از بین میرود و کسی احساس برتری ندارد و همه این رفتارها مبنای یک تمدن و فرهنگ جدید و بزرگ انسانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تاکید کرد: لذا همه کسانی که به نوعی در برگزاری این راهپیمایی مشارکت دارند و به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خدمت گزاری می کنند داری پاداش و اجر بسیار زیاد از سوی خداوند معتال خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha