جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین شرکت «بیمه اسلامی» در نیجریه آغاز به کار کرد

حوزه/ نخستین شرکت بیمه اسلامی در نیجریه، روز گذشته توسط امیر کانو، افتتاح شده که این شرکت براساس قوانین شریعت اسلامی برنامه ریزی شده و یکی از اهداف ایجاد آن رشد و شکوفایی اقتصادی عنوان شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نخستین «بیمه اسلامی» در نیجریه در شهر پرجمعیت کانو در این کشور آغاز به کار کرد.

این شرکت بیمه اسلامی با عنوان «بیمه جایز تکافل» روز گذشته توسط محمد سانوسی امیر کانو افتتاح شد.

امیر کانو با استقبال از راه اندازی این شرکت بیمه، آن را عاملی برای رشد اقتصادی کشور نیجریه دانست. به گفته وی سیاست‌های این شرکت براساس قوانین شریعت اسلامی برنامه ریزی شده و مزایای آن‌ تنها برای مسلمانان نیست، بلکه غیرمسلمانان نیز می‌توانند از آن بهره‌مندشوند.

امیر گفت: طرح بیمه اسلامی به افراد کم درآمد کمک می‌کند تا اموال از دست رفته خود را جایگزین کنند، مخصوصا زمانی که خدایی نکرده فاجعه‌ غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد.

وی از فرماندار ایالتی خواست تمامی اموال دولتی به ویژه خانه‌ها و وسایل نقلیه را با استفاده از این شرکت اسلامی بیمه سازند. وی همچنین از رانندگان وسایل نقلیه سه چرخه که جهت حمل و نقل در این ایالت به کار می‌روند خواست خودروهایشان را برای ایمنی بیشتر بیمه کنند و تضمین کرد که این بیمه اسلامی با رعایت مساوات و عادلانه با مردم برخورد خواهد کرد.

الحاجی مومودو موسی مدیر اجرایی این شرکت بیمه اسلامی نیز گفت: بیمه اسلامی شامل بیمه عمر و بیمه خانوادگی مطابق با شریعت اسلامی خواهد بود.

به گفته وی راه اندازی این شرکت، در راستای بینش گسترده‌تری یعنی به دست آوردن سکان رهبری بین‌المللی تکافل در غرب آفریقا بوده است.

موسی در ادامه درباره تکافل توضیح داد: تکافل یک مفهوم بی‌نظیر در دین اسلام محسوب می‌شود و سیستمی بر پایه همبستگی اجتماعی، همکاری و همبستگی می‌باشد. این یک پیمان در میان گروهی از اعضا است که به طور مشترک به منظور جبران خسارت یا آسیب‌هایی که به هر یک از آنها از نظر مالی وارد شده بسته می‌شود. قرارداد تکافل به عنوان یک سرمایه گذاری تجاری بر روی به اشتراک گذاری سود اسلامی برمبنای اصول مضاربه است. در این راستا، مشتریانی که به عنوان شرکت کنندگان شناخته می‌شوند، حق دریافت وام‌ به سبب مشارکت‌شان در سرمایه گذاری روی محصولات ارائه شده توسط شرکت بیمه را خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha