شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: بسیج به راستی پدافند غیرعاملی است که همواره از هر نوع تهدید نظامی، ایران اسلامی را مصون نگه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حــوزه» در کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل، صبح امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان شاهد شهید اقبال وطن خواه، اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند که پدافند غیر عامل مثل مصونیت سازی بدن انسان است، از درون ما را مصون می کند.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان افزود: معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد.

حجت الاسلام کریم مقدم در ادامه افزود: پدافند غیر عامل مسئله جدیدی نیست، بلکه آن را می توان در کلام بزرگان دین نیز یافت؛ لذا امیرالمومنین علی(علیه السلام) در این خصوص می فرماید که هرگاه به دشمن رسیدید یا او به شما رسید لشگر خویش را بر فراز بلندی ها یا دامنه کوها یا بین رود خانه ها قرار دهید، تا پناهگاه شما و مانع هجوم دشمن باشد و دیده بان بگمارید مبادا دشمن از جایی که می ترسید یا بیم ندارید بر شما یورش آورد.

وی تصریح کرد: در این روایت اشاره به دیده بان شده است که خود نوعی پدافند غیر عامل است. پدافند غیر عامل اصولی دارد که با رعایت و به کار گیری به موقع آن می توان جلو صدمات و خسارات احتمالی ناشی از حملات دشمن را کاهش، تقلیل یا به طور کامل از بین ببرد.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: در این میان مدارس نیز باید مجهز به این قدرت دفاعی و پدافند غیر عامل شوند که توجه و اهتمام هرچه بیشر مسئولین در این بخش را می طلبد.

حجت الاسلام کریمی مقدم بیان داشت: مدرسه با پدافند غیر عامل مدرسه ای ست که دارای بنا و زیرساختی مقاوم در برابر تهدیدات نظامی باشد، مدرسه ای پدافند غیر عامل را ملاحظه کرده که دارای پناهگاه برای شرایط اضطراری باشد و نیز قابلیت استمرار فعالیت های آموزشی در شرایط بحران را دارا باشد.

 مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در پایان با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی گفت: باید گفت که بسیج به راستی پدافند غیرعاملی است که همواره از هر نوع تهدید نظامی، ایران اسلامی را مصون نگهداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha