شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ مجمع پژوهش های اسلامی الازهر اعلام کرد در جلسه ای که امروز به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر داشته با تصویب قانون جرم انگاری و ممنوعیت ازدواج دختران کم سن و سال موافقت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجمع پژوهش های اسلامی الازهر اعلام کرد در جلسه ای که امروز به ریاست احمد الطیب شیخ الازهر داشته با تصویب قانون جرم انگاری و ممنوعیت ازدواج دختران کم سن و سال موافقت شد.

لازم به ذکر است مسئله ازدواج دختران زیر 18 سال به یکی از مسائل مورد بحث رد مصر تبدیل شده و علمای الازهر را به اظهار نظر در این زمینه واداشته است.

شیخ الازهر چندی پیش در این زمینه گفته بود: شیخ الازهر در این زمینه گفت: هیچ نص صریح و قاطع شرعی مبنی بر جواز یا منع ازدواج با دختران کم سن و سال وجود ندارد و از سوی دیگر پیامبر(ص) نیز به ما دستور نداده که دختران خود را قبل از بلوغ به ازدواج درآورید و چنین روایتی از پیامبر مطلقا وجود ندارد، اما درباره حکم آن در منابع اهل سنت سکوت شده حکمی بیان نشده است و همین باعث شده فقهای اهل سنت در این زمینه به اجتهاد بپردازند و برخی قائل به جواز و برخی قائل به منع شده اند و این عقد را باطل دانسته اند که هیچ اثر شرعی بر آن مترتب نمی شود.

علاوه بر این اوقاف مصر نیز همایش های متعددی را با حضور علما در برخی استان ها برگزار کرد تا علما درباره این پدیده اجتماعی به اظهار نظر بپردازند.

شیخ عبدالرحمن اللاوی مدیر مساجد و خطبای استان سوهاج در این زمینه گفت: ازدواج دختران کم سن پدیده ای خطرناک است که ضررها و آفت هایی در جامعه به همراه دارد و از سویی اسلام اهتمام زیادی به خانواده دارد و از این رو زوجین باید به گونه ای باشند که بتوانند مسئولیت پذیر باشند، اما دختران کم سن نمی توانند رفتار مناسبی در خانواده داشته و به وظایف خود در خانواده عمل کنند و از رو چنین ازدواجی مصلحت نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha