پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
طولانی ترین پرچم عزای حسینی از دیالی به کربلا رسید

حوزه/ شهر کربلای معلا شاهد ورود طولانی ترین پرچم عزای حسینی به طول ۴۰۰۰ متر با شعار "حسین نماد وحدت ماست" از شهر دیالی عراق به کربلا بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شهر کربلای معلا شاهد ورود طولانی ترین پرچم عزای حسینی به طول 4000 متر با شعار "حسین نماد وحدت ماست" از شهر دیالی عراق به کربلا بود.

در این مراسم شیعه و سنی، عرب و ترکمان، تمامی مسئولین حکومتی از جمله امنیتی، خدماتی، دینی و بزرگان شیوخ عشایر استان دیالی شرکت داشتند.

حاضران در این مراسم تصاویر شهدای استان دیالی به دست گرفته و با عبور از خیابان قبله امام حسین (ع) وارد حرم مطهر شده و سپس با عبور از بین الحرمین به سمت حرم حضرت ابا الفضل العباس (ع) رسیدند.

عدنان یاسین التمیمی رئیس هیئت گفت: پنجمین سال پی در پی است که استان دیالی طولانی ترین پرچم امام حسین (ع) در جهان را با مشارکت تمامی اقشار استان، طوائف و دیوان وقف شعیی و سنی و تمامی مسئولین استان از جمله آموزش عالی، اداره تعلیم و تربیت و بسیج مردمی، به کربلا می آورد.

حسین شاکر مدیر زیارتگاه های دیالی تاکید کرد: این پرچم و حمل آن از سوی مردم این استان پیامی است به جهانیان مبنی بر اینکه "حسین نماد وحدت ماست".

وی افزود: ما در این راهپیمایی پیام برادری میان تمامی اقشار جامعه عراقی به طور عموم و استان دیالی به طور خاص به جهانیان ابلاغ می کنیم و تاکید می کنیم: این پرچم امام حسین (ع) است که تمامی اقشار عراقی از شیعه و سنی، عرب و ترکمان را در کنار هم جمع کرده است.

طولانی ترین پرچم عزای حسینی

طولانی ترین پرچم عزای حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha