جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلیسای مسیحیان لوتری در پایتخت آمریکا «نشست میان ادیانی» برگزار کرد

حوزه/در نشست میان ادیانی رهبران کلیسای مسیحیان لوتری که روز گذشته در کاپیتال هیل، در واشنگتن برگزار شد، نمایندگانی از ادیان سوی ادیان مختلف حضور داشته و معضلات پیروان مذاهب در حضور ۳۰۰ شرکت کننده مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  deseretnews، رهبران کلیسای مسیحیان لوتری در ایالات متحده روز گذشته نشستی میان ادیانی با حضور نمایندگانی از ادیان دیگر، کاتولیک‌ها و مسلمانان برگزار کردند.

این گردهمایی با حضور 300 شرکت کننده و به مناسبت سالگرد اصلاحات در کلیسای لوتری در کاپیتال هیل، واقع در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا برگزار شد.

در این همایش اسقف الیزابت ایتون از کلیسای انجیلی لوتری در آمریکا به نمایندگی از مسیحیان لوتری و اسقف دنیس مادین به نمایندگی از کاتولیک‌ها در گفتمان میان دو شاخه مسیحی حضور داشتند و به ایجاد روابط بهتر میان دو گروه مسیحی تاکید کردند.

در این همایش نمایندگانی از سوی جامعه مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و دیگر ادیان نیز حضور داشتند. درحالی که اعضای مذاهب مختلف به ارزیابی مشکلات و معضلات پیش روی پیروانشان در جامعه پرداختند، سخنرانانی از سوی جامعه اسلامی آمریکا نیز در این همایش، ضمن ابراز نگرانی از ترویج اسلام‌هراسی، سخنرانی‌های نفرت محور، و خصومت علیه مسلمانان در جامعه غرب، از کلیسا و جامعه مسیحیان خواستند برای مقابله با اسلام‌هراسی، تعصب، نژادپرستی و تقسیم نژادی تلاش بیشتری به کار بگیرند.

ایجاد تغییر در جوامع نیاز به کار و تلاش دارد

دکتر ایاز وییری نماینده جامعه مسلمانان از داوسون در مینه‌سوتا که در روابط میان ادیانی مسلمانان و مسیحیان همکاری داشته در این همایش گفت: ما باید دست به عمل بزنیم و دعا به تنهایی برای از بین بردن مشکلات کفایت نمی کند.

این پزشک مسلمان که همراه با کشیش آماندا فرانس از کلیسای لوتری در مینه‌سوتا برای ترویج اسلام‌شناسی فعالیت داشته گفت: هرچند دعا و نیایش ضروری‌ست اما فراموش نکنیم که مشکلات را نمی‌توان تنها با دعا برطرف ساخت. ما اگر می‌خواهیم در جوامع تغییر ایجاد کنیم و تاثیرگذار باشیم باید دست به کار شویم.

اسقف دارین مور از کلیسای آفریقایی متدیست اسقفی نیز با بیان اینکه مردم باید همدیگر را بشناسند و شکاف‌های شناختی میان یکدیگر را از بین ببرند گفت:  تصور کنید چقدر تاثیر گذار خواهد بود اگر بیشتر ما در سراسر دنیا برای ایجاد روابط معنی‌دار با یکدیگر مشتاقانه حرکت کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha