جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: کشور ما بیش از برگزاری کنسرت به برگزاری همایش های اسلامی و دینی نیازمند است.

حجت الاسلام نقی باقری درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبیین اهمیت برنامه های فرهنگی و دینی، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر در بیشتر استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی همچون همایش حجاب، نماز  و  زکات خبری نیست این درحالی است که از سوی دیگر نماینده مجلس در خصوص برگزار نشدن کنسرت موسیقی در مجلس داد و فریاد سر می‌دهد .

وی افزود: با وضع فرهنگی موجود در کشور به نظر می‌رسد کشور و ملت ما بیش از برگزاری کنسرت به همایش های اسلامی _دینی نیازمند باشد.

پژوهشگر علوم دینی صریح کرد: تخصیص نیافتن بودجه فرهنگی و کمبود امکانات حوزه‌های علمیه سبب شده طلاب و روحانیون کشور بیشترین زمان تبلیغ احکام و اصول و فروع دین را در ایام و روزهای خاص همچون ماه‌های مبارک رمضان، محرم و صفر صورت دهند که این موضوع بسیار نگران کننده است .

حجت الاسلام باقری در خصوص عملکرد حوزه های علمیه در تربیت و آشناسازی جوانان کشور با دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان، بیان داشت: وجود جوانانی همچون شهید حججی نشان می‌دهد که حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون به خوبی توانسته‌اند جوانان این کشور را با فرهنگ ایثار و شهادت به بهترین شکل آشنا کنند و قهرمانان وطن را آماده‌ی پیکار با دشمنان دین اسلام و میهن اسلامی کنند که این نشان دهنده عملکرد مطلوب حوزه‌های علمیه در این بخش مهم فرهنگی کشور است .

وی افزود: در صورتی که پیشبرد فرهنگ اسلامی و حل  مشکلات فرهنگی کشور به حوزه‌علمیه و دفاتر و سازمان‌های تبلیغاتی واگذار شود، می‌توان امیدوار بود که بسیاری از معضلات فرهنگی جامعه توسط همین بخش‌ها به سرانجام  رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha