پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ در حرکت عظیم پیاده روی اربعین باید همه شیعیان و حتی غیر شیعیان از ادیان دیگر بر وحدت کلمه و برادری تأکید و تکیه کنند و ملیتها و قومیتها به فراموشی سپرده شده و همه در صف واحد امت اسلامی قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی به کنگره بین المللی و علمی "عهد مع الحسین و لقاء الحسین "درنجف اشرف به این شرح است:

بسمه تعالی

قال الله تعالی « ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

حرکت عظیم اربعین حسینی و پیاده روی عاشقان کوی اباعبدالله علیه السلام که قلبهای عاشقان امام حسین علیه السلام را به خود جذب کرده است مقدمه ای بر حرکت عظیم قیام حضرت مهدی علیه السلام و آمادگی ذهنی و اعتقادی عاشقان کربلا برای حمایت و کمک به قیام مهدوی علیه السلام است.

لکن لازم است در طول مسیری که عاشقان می پیمایند از ابعاد مختلف اعتقادی، فکری، فرهنگی، دینی و حتی دنیایی و راه و رسم زندگی تغذیه شوند.

لازمه این عمل نیز هماهنگی و کار جمعی برای هدایت و راهنمایی این خیل عظیم عشاق است.

لذا توصیه می شود در این کنگره عظیم و باشکوه که از کشورهای مختلف و با هدف ایجاد ارتباط بین کشورها و نخبگان برگزار می شود به یک حرکت فرهنگی سیاسی و اجتماعی خوب دست پیدا کنید.

اینجانب توصیه اکید می کنم که در حرکت عظیم پیاده روی اربعین باید همه شیعیان و حتی غیر شیعیان از ادیان دیگر بر وحدت کلمه و برادری تأکید و تکیه کنند و ملیتها و قومیتها به فراموشی سپرده شده و همه در صف واحد امت اسلامی قدم بردارند و همه فکر و ذهن عزیزان معطوف به اهل بیت و دین شود و این کنگره معتبر میتواند در رشد و تعالی آن کمک کند و بنده این حرکت عظیم حسینی را مقدمه ای بر حرکت عظیم مهدوی دانسته و امید زیادی به ایجاد تمدن اسلامی بر پایه فرهنگ الهی و ایمانی جوانان توسط فرزند حضرت زهرا مهدی صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دارم و آینده را متعلق به این جوانان و این مردم دلباخته میدانم و یقینا سرزمین عراق که مهد تربیت عاشقان اهل بیت علیهم السلام است به مهد حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبری جهان از این سرزمین پاک تبدیل خواهد شد.

به امید روزی که فرج حقیقی جهان با فرج مصلح جهانی حضرت مهدی علیه السلام محقق شود و ما نیز در رکاب آن حضرت خدمت گزار باشیم.

در پایان از برگزار کنندگان این کنگره و تمام عزیزانی که در این راه مقدس زحمت فراوان کشیده و با اخلاص حرکت میکنند تشکر می نمایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha