شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: فلسطین را آزاد خواهیم کرد و هرچه پیش آید صحنه را ترک نخواهیم کرد زیرا یقین داریم که مقاومت تنها را ه عملی برای آزادسازی فلسطین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از بیروت، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در همایش بین المللی علمای مقاومت در لبنان گفت: ما در برابر اشغالگری دو راه بیشتر نداریم یا اینکه اشغالگران را بپذیریم یا اینکه مقاومت کنیم.

وی افزود: ما با تاسی از امام حسین(ع) که فرمود «هیهات من الذله» مقاومت را انتخاب کردیم و قرآن کریم هم به ما وعده نصر و پیروزی داده است.

نعیم قاسم ادامه داد: هرگونه پذیرش اشغالگری مقدمه ای بر اشغالگری های قبلی است که به تجزیه منطقه و امت اسلامی منتهی خواهد شد و ما به این نکته مهم توجه داریم.

وی افزود: ما معتقدیم آزادسازی فلسطین آزادسازی تمام منطقه است، زیرا فلسطین نقطه مرکزی و اساسی است که اگر امن باشد تمام منطقه امن خواهد بود و اگر دچار اشغالگری و تعرض شود تمام منطقه با مشکل مواجه خواهد شد.

نعیم قاسم تصریح کرد: فلسطین فلسطینی، عربی، اسلامی و انسانی خواهد بود و هر کس که منصفانه به قضایای فلسطین بنگرد درمیابد که شرافت و آزادگی، آزادی فلسطین را ایجاب میکند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: وقتی لبنان از سرزمین خود دفاع میکند گویی از فلسطین دفاع میکند وقی سوریه از خود دفاع می‌کند گویی از فلطسطین دفاع میکند و حتی وقتی عراق و سایر کشورهای اسلامی از خود دفاع میکنند گویی از فلسطین دفاع می کنند. زیرا  دشمن ما واحد و همان اسرائیل و آمریکا است و سرزمین های اسلامی نیز واحد هستند.

وی تاکید کرد: مقاومت و استمرار مقاومت مهمترین و کاربردی ترین راه برای آزاد سازی فلسطین از بحر تا نهر است و ارز آن دست نخواهیم کشید

نعیم قاسم افزود: فلسطین سرزمین است که از آن حمایت و  آن را آزاد خواهیم کرد و هرچه پیش آید صحنه را ترک نخواهیم کرد و در میدان باقی خواهیم ماند زیرا یقین داریم که مقاومت تنها را ه عملی برای این امر یعنی ازادسازی فلسطین است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: اگرچه فضای جنگی اسرائیلی در منطقه مشاهده نمی‌شود اما اسرائیل بداند اگر بخواهد کوچک‌ترین تحرک شیطنت آمیز در این زمینه داشته باشد شاید آغازگر جنگ باشد، اما انتهای جنگ و چگونگی اش به دست او نخواهد بود.

وی به حمایت های صریح و قاطع ایران از مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: ایران راس محور مقاومت است. ایران فلسطین و قضیه فلسطین را احیا کرد و حمایت ایران مایه افتخار ماست.

نعیم قاسم در پایان گفت: مقاومت لبنان را قوی کرد و مقاومت مایه حیات امروز ماست به صراحت میگویم که شرافت خود را به حراج نخواهیم گذاشت.

گفتنی است سخنان نعیم قاسم در حمایت از ایران مورد تشویق و حمایت حضار قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha