پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان قم با ریاست ‌ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم در حرم مطهر تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی امروز در شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم با اشاره به تحولات قرآنی در وزارت ارشاد گفت: شورای توسعه قرآنی در استان‏ها فعالیت دارد؛ در راستای هماهنگی برنامه های قرآنی با محوریت امام جمعه استان عمل کنند و نایب رئیس این شورا نیز با معاون استاندار است؛ این شورا برای هماهنگی دستگاه‌های استان برای توسعه فعالیت‎های قرآنی انجام وظیفه میکند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: مصوباتی که در این شورا تصویب شد به طرح هایی که به تصویب رسیده بود این بودجهها ابلاغ شد که امیدواریم با توجه به شرایط خاص قم بودجه مناسبی را دریافت کنیم؛ موسسات قرآنی ما فعالیت‏های فرااستانی دارند و نیازمند بودجههایی است که بتوانند کاررا دنبال کنند.

وی عنوان کرد: طرح ملی تلاوت نور در آموزش و پرورش و طرح آزمون حفظ قران در بهمن با مشارکت اوقاف انجام خواهد شد و طرحهای قرآنی نیز در مساجد انجام خواهد شد.

حسینی کاشانی افزود: شورای توسعه فعالیت‏های قرآنی در سطح کلان کشور، در سه زمینه فعالیت می‌کند که شامل آموزش، پژوهش و ترویج است.

دبیر شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم بیان کرد: در سطح کلان این تقسیم بندی انجام شده است که بحث آموزش توسط آموزش و پرورش و پژوهش توسط آموزش و عالی و ترویج را نیز فرهنگ و ارشاد انجام دهد و بودجهها نیز با این برنامه ریزی اعطا می‎شود.

وی گفت: 53 موسسه دارای پروانه در قم فعالیت دارند؛ در همین زمینه 23 مدرسه دارای موافقت اصولی هستند و 15 موسسه نیز با رویکرد قرآنی در قم فعالیت دارند.

حسینی کاشانی عنوان کرد: در زمینه حمایت از اهالی قرآن، 16 فعال قرآنی در سال جاری بیمه شدند؛ جلسات هماهنگی برای انتخابات اتحادیه فعالیت های قرآنی انجام شد و این انتخابات در حرم مطهر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha