جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی

حوزه/ مراسم ترحیم و بزرگدشت همشیره حضرت آیت الله سبحانی امشب با حضور مراجع معظم تقلید و علما در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مراسم ترحیم و بزرگدشت همشیره حضرت آیت الله سبحانی امشب با حضور مراجع معظم تقلید و علما در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش:این مراسم که در دفتر حضرت آیت الله سبحانی در قم برگزار گردید، آیات عظام وحید خراسانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی،شبیری زنجانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیات خرازی، مقتدایی، خاتمی، میلانی،علوی بروجردی، گرامی،فاضل،کریمی جهرمی،اعرافی مدیر حوزه های علمیه،اعضای جامعه مدرسین،اعضای خبرگان رهبری، نمایندگان بیوت سایر مراجع تقلید، مسئولان دفتر مقام معظم رهبری در قم، مسئولان استانی، علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم و پس از مدیحه سرایی مداح اهل بیت و قرائت قرآن کریم، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی گفت: خداوند متعال مقام و جایگاه عظیمی برای زنان قائل شده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر و اهل بیت(ع) در روایات متعدد به بحث جایگاه زنان پرداخته اند؛ متاسفانه شبهه افکنان بدون توجه به این مسایل علیه مبانی دینی شبهه می کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه بیان کرد: متاسفانه غربی ها که این همه شبهه به مباحث مرتبط با زنان در تفکرات اسلامی وارد می کنند، ولی چیزی برای زن و مقام اوباقی نگذاشته اند و آن را به وسیله ای برای عیش و نوش، تبلیغ و ترویج کالاهای تجاری تبدیل کرده اند.

وی با بیان این که در تاریخ اسلام زنانی بودند که زمینه ایمان، تقوا و حتی جهاد و مبارزه همسران، برادران و فرزندان خود را فراهم آوردند، افزود: هیچ مکتب و مرامی به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مباحثی چون جهاد و برخی امور سنگین به خاطر سیستم جسمی و غلبه عاطفی در هنگام نزاع مستقیم در جبهه جنگ از حیطه وظایف و مسئولیت های زن برداشته شده که منافاتی با نقش بانوان در اسلام ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha