جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
«پول دیجیتال» به زودی به دنیای اسلام وارد می‌شود

حوزه/یک مقام مذهبی در روسیه طی سخنانی گفت «بیت‌کوین» یا همان «پول دیجیتال» در ۳-۲ سال آینده به عنوان یک ابزار بانکداری اسلامی به کار خواهد رفت، اما برای امکان‌پذیر شدن این امر نیاز به تصویب قوانین مرتبط اسلامی هست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از rt، عضو یک شورای اقتصادی مسلمانان در روسیه گفت که پول دیجیتال به زودی به عنوان ابزاری در بانکداری اسلامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 به گفته مدینه کالومولیا، مشاور مدیریت اقتصادی و مالی شورای مفتی‌های روسیه، «بیت‌کوین» یا «پول دیجیتال» در 3-2 سال آینده به عنوان یک ابزار بانکداری اسلامی به کار خواهد رفت.

کالومولیا که در یک کنفرانس اقتصادی در کازان صحبت می‌کرد گفت: «پول دیجیتال» ویژگی‌های لازم برای اقتصاد حلال را دارد. استانداردهای شریعت هنوز این مسئله را پوشش نداده‌اند، اما در دو سه سال آینده این کار می‌تواند انجام شود. این موضوع هم اکنون در جامعه اسلامی روسیه به ویژه در قفقاز بسیار محبوب است و به طور مداوم در جلسات اقتصاددانان اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: مبادلات بیت کوین در برخی از کشورهای اسلامی افتتاح شده است و هم اکنون کشورهایی چون قطر، امارات، کویت، عمان، اندونزی و مالزی خدماتی مرتبط با پول دیجیتال دارند. با این حال نبود هیچ قانون شرعی در رابطه با این مسئله به معضل بزرگی تبدیل شده و پیروان اسلام را در این خصوص دچار سردرگمی کرده است.

این مقام دینی در روسیه گفت: یکی از بزرگترین مسائل در رابطه با بیت‌کوین، ریسک بالا و عدم اطمینان، عدم ارائه دارایی‌های واقعی و تضمین دولتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha