چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ساخت مسجد جدید دانمارک رو به اتمام قرار دارد

حوزه/ ساخت مسجد جدید در شهر راسکیله دانمارک به رغم اعتراضات و بهانه ‌تراشی‌های بعضی اسلام ستیزان در رابطه با پخش صدای اذان از بلندگوهای مسجد، رو به اتمام قرار داد و در اوایل سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، ساخت مسجد جدید دانمارک به رغم اعتراضات و بهانه ‌تراشی‌های بعضی اسلام ستیزان رو به اتمام قرار داد و در اوایل سال 2018 به پایان می‌رسد.

این مسجد قرار است در شهر راسکیله دانمارک تاسیس شود و اسقف محلی و شهردار این شهر از ایجاد این مرکز برای مسلمانان حمایت کرده‌اند.

توسان ایلماز رئیس انجمن عام المنفعه این مسجد در این باره به خبرنگاران گفت: جدیدترین مسجد مسلمانان در شهر راسکیله تاسیس می‌شود. ساخت و ساز مسجد در فوریه 2016 با همکاری شهردار و اسقف پیتر فیشر مولار آغاز شد و انتظار می‌رود که تا فوریه سال آینده به پایان برسد.

این مسجد بزرگ ظرفیتی حدود 1 هزار نمازگزار دارد و قرار است مسجد «ایاصوفیه» نام بگیرد.

شهر راسکیله در 30 کیلومتری غرب کپنهاک واقع شده  و جمعیتی معادل 50 هزار  دارد.

گفتنی است برخی اسلام‌ستیز در دانمارک مدعی شده بودند که صدای پخش اذان از بلندگوهای مناره مسجد آلودگی صوتی ایجاد خواهد کرد. برخی معترضان متعلق به سازمان‌های اسلام‌ستیز در دانمارک مانند گروه «توقف اسلامی شدن دانمارک» حامیان ساخت این مرکز اسلامی را مورد حمله قرار داده بودند. آن‌ها همچنین مزاحمت‌هایی را برای شهردار این شهر و اسقفی که از مسلمانان حمایت کرده بود ایجاد کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha