پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ اولین نشست شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی حوزویان

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، خواستار هم افزایی، همگرایی، هم اندیشی و تعامل بیش از پیش دستگاهها و نهادهای حوزوی با محوریت قرآن شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در اولین نشست شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی مراکز حوزوی که در سالن جلسات آیت الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه  برگزار شد، اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد خیزش ارزشمند قرآنی در جامعه هستیم ولی با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل هایی که داریم این مقدار اقدام مناسب و مطلوب نظام اسلامی نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در حال حاضر اقدامات و برنامه های ارزشمندی از سوی نهادها و مراکز حوزوی رقم خورده است و این گنجینه گرانبها بخشی از فعالیت هایی است که حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی دارند.

وی ادامه داد: امروز تولیدات و آثار و برکات قرآنی مراکز حوزوی در پرتوی انقلاب اسلامی در ایران و فراتر از مرزهای ایران گستردانیده شده است اما خلاهای بزرگی در عرصه سواد قرآنی متناسب با فضای حوزه و تولیدات، نشر اندیشه های قرآنی آنطور که شایسته است رشد و نموّ نداشته ایم.

آیت الله اعرافی با اشاره به تفسیر المیزان بیان داشت: در مقاطع مختلف کارهای مهمی انجام شده است ولی به رغم این تلاش ها و انتشار چندین تفسیر بعد از تفسیر المیزان هنوز در چندین محور مهم کاری انجام نشده است و لذا این فرایند و نگاه به قرآن نیاز به تحول ویژه ای در بدنه حوزه و مراکز حوزوی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارداشت: من تشکیل این شورا را به فال نیک می گیرم همانند شورای عالی هماهنگی مراکز حوزوی که در حال حاضر متشکل از 5 نهاد اصلی حوزوی می باشد و بدون اینکه جایی رسمیت هم داشته باشد اقدامات و برنامه ریزی های ارزشمندی را انجام می دهد، این شورا هم باید تلاش کند ربطی به این شورای عالی هماهنگی مراکز حوزوی پیدا کند تا با قوت و تلاش بیش از پیش خلأ های موجود را مرتفع سازد.

لازم به ذکر است در این نشست به پیشنهاد مدیر حوزه های علمیه ،  آقای حسین اسدی ، مدیر کل امور قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha