سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ اولین نشست شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی حوزویان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه خواستار توجه شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی مراکز حوزوی نسبت به پاسخگویی به شبهات قرآنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در اولین نشست شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی مراکز حوزوی با بیان اینکه اهتمام هر چه بیشتر حوزه‌های علمیه به قرآن، شبهات معاندان را بی‌اثر می‌سازد، اظهارداشت: امروز برای پاسخگویی به شبهات قرآنی مراکز حوزوی باید فعال تر عمل کنند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به گله قرآن از مهجوریت خود در نزد پیروان اسلام تصریح کرد: با همه کارهای صورت گرفته و تلاش‌هایی که انجام شده است قرآن کریم در جامعه مهجور است زیرا ظرفیت های نامحدود قرآن به خصوص در مسایل کلان اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی می تواند منشا تحول قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به نقش قرآن کریم در موفقیت تبلیغ و لزوم حرکت حوزه به سمت تبلیغ قرآن‌محور ادامه داد: کسانی که حافظ قرآن کریم هستند و یا ارتباط مستمر با قرآن در قالب قرائت حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای دارند در امر تبلیغ موفق‌تر هستند زیرا به راحتی می‌توانند ارتباط میان آیات و مسایل روز را به خوبی درک کرده و آن را به مخاطبان نیز ارایه دهند.

وی افزود: قرآن، بالاترین کلام و معتبرترین کلام است و وقتی خطیب و مبلغی سخنش را به قرآن کریم مستند کند تاثیر آن نیز دوچندان خواهد شد به همین دلیل بسیاری از مبلغان ما هم به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیرپذیری منبر از قرآن درصد موفقیت را بالاتر خواهد برد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha