جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی با اشاره به نزدیک شدن زمان نابودی کامل تروریست ها و شکست قطعی آمریکا در منطقه، مرحله کنونی را مرحله ای حساس برای امت اسلامی دانست که می توانند به نقش خود در تحقق تمدن بزرگ اسلامی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی «حوزه» به دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در پیامی به دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت با اشاره به نزدیک شدن زمان نابودی کامل تروریست ها و شکست قطعی آمریکا در منطقه، مرحله کنونی را مرحله ای حساس برای امت اسلامی دانست که می توانند به نقش خود در تحقق تمدن بزرگ اسلامی عمل کنند.

در پیام مدیر حوزه های علمیه آمده است: جهان اسلام امروز در شرایطی حساس و تاریخی و در آستانه پیروزی کامل بر تروریسم در آسیای غربی است و همه شاهد شکست توطئه های متنوع آمریکا و فرو ریختن نظام سلطه هستند و امروز ملت های مسلمان پس از پشت سر گذاشتن امتحانات سخت، نسبت به خطرات اطراف خود هوشیار شده اند و دشمنان خود و روش های فتنه انگیزی آنها را کاملا می شناسند و تمام این دستاوردها به برکت خون شهدا و صبر خانواده های آنها و فداکاری جوانان غیرتمند جهان اسلام حاصل شد.

* امت اسلامی باید خود را برای مرحله ای جدید و تاریخی آماده سازد

آیت الله اعرافی ادامه داد: اکنون که امت اسلام در آستانه پایان دادن به کار داعش قرار دارد و به تحقق وعده الهی در مورد آزادسازی فلسطین مظلوم ایمان دارد، باید خود را برای مرحله ای جدید و تاریخی آماده سازد که می تواند در آن به نقش تاریخی خود در پایه ریزی تمدن بزرگ انسانی بر اساس آموزه های اسلامی و با احترام به تنوع افکار و اعتقادات و طوایف عمل کند.

* علما نظریه های مبتنی بر آموزه های اسلام را تبیین  و مکاتب فکری را در زمینه های مختلف تاسیس کنند

ایشان افزود: آزادسازی فلسطین به خواست الهی نزدیک است و ما نیز باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم، اما پیش از آن آیا به آزادسازی فکر و اندیشه و جامعه و علوم و نظریه های اجتماعی و اقتصادی و حکومتی خود نیز اندیشیده ایم؟ آیا ما اندیشه اسلامی نداریم؟ آیا تعالیم اسلامی ما را از نظریات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی  نظامی غربی بی نیاز نمی کند؟ و در اینجا است که علمای امت اسلام وظیفه دارند به عنوان پیشگامان تمدن اسلامی نظریه های مبتنی بر آموزه های اسلام را تبیین کرده و مدارس و مکاتب فکری را در زمینه های مختلف مورد نیاز جوامع خود تاسیس کنند.

در ادامه این پیام آمده است: بنا نهادن تمدن اسلامی نیازمند نظریه پردازی نوین و بازسازی حوزه های علمیه و مؤسسات دینی در جهان اسلام و اصلاح نظام های آموزشی و تبلیغی است تا زمینه تحقق یک تمدن بزرگ فراهم شود و تردیدی نیست که چنین اقدامی بزرگ نیازمند آمادگی علمی و استراتژیک وبرنامه ریزی است.

مدیر حوزه های علمیه ایران خاطر نشان کرد: حوزه علمیه قم مقدس با الهام گیری از پیروزی های جبهه مقاومت، به تحقق وعده الهی ایمان دارد و امیدوار است که تمدن اسلامی در آینده ای نزدیک محقق شود و ما با توکل بر خدای متعال برنامه ریزی جدید برای نظام حوزه علمیه انجام داده و با تکیه بر خدای متعال و اعتماد به توانایی فراوان مؤسسات دینی در جهان اسلام، آمادگی خود را برای همفکری و همکاری و هم افزایی با تمام علما و اندیشمندان برای تحقق تمدن اسلامی در عصر جدید اعلام می کنیم و دست دوستی خود را به سوی تمام علما و اندیشمندان دراز می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha