پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ ماهر حمود

حوزه/ شیخ ماهر حمود در مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی علمای مقاومت گفت: آیت‌الله اعرافی پیام مفصلی به همایش داده‌اند و در آن به صراحت از حمایت علمای قم از راه مقاومت گفته‌اند که بسیار ارزشمند است و من از ایشان تشکر می‌کنم.

به گزارش خبرنگار اعزامی «حوزه» به دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت، شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت در آیین اختتامیه اجلاس علمای مقاومت در بیروت گفت: تعداد زیادی از شخصیت های جهان اسلام از کشورهای مختلف و از راه های دور و نزدیک به برگزاری این اجلاسیه لبیک گفتند و یک حضور متفاوت و کم نظیر را رقم زدند که قابل توجه بود.

* اتحادیه را به سازمان بین‌المللی تبدیل می‌کنیم

وی افزود: در طی برگزاری نشست های تخصصی و عمومی در این اجلاس بسیاری از شرکت کنندگان از ما مطالبه می کردند که اتحادیه علمای مقاومت ر ابه یک سازمان بین المللی تبدیل کنیم  که این مطالبه همگانی بیانگر توفیق اجلاس است و ما این موضوع را از نظر حقوقی و بین المللی دنبال میکنیم.

شیخ حمود با اشاره به برگزاری کمیسیون های سه گانه تخصصی در این اجلاس گفت: مباحث کاربردی و ظریف در این کمیته ها مطرح شد و به هیچ وجه تشریفاتی نبود.

وی به شرایط خاص امنیتی که خاص که مانع حضور اسماعیل هنیه در این اجلاس شد اشاره کرد و گفت: در عین حال سخنرانی وی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد بیانگر استقبال ویژه برادران فلسطینی از این اجلاس بود.

* تشکر ویژه از پیام رهبر معظم انقلاب

دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت ادامه داد: من تشکر ویژه خود را از امام خامنه ای که بزرگواری کردند و به این اجلاس پیام دادند ابراز میدارم. پیام امام خامنه‌ای به اجلاس علمای مقاومت، مدال افتخاری بر سینه تک‌تک اعضا و خصوصاً بنده بود.

وی همچنین از تلاش های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تجمع علمای مسلمین لبنان، روابط عربی حزب الله و تعداد دیگری از تشکل ها و گروه های عربی که در برگزاری این اجلاس همکاری کرده بودند تقدیر به عمل آورد.

* حمایت علمای قم از راه مقاومت بسیار ارزشمند است

شیخ حمود به پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به اجلاس علمای مقاومت اشاره کرد و گفت: آیت الله اعرافی پیام مفصلی به همایش داده اند و در آن به صراحت از حمایت علمای قم از راه مقاومت گفته اند که بسیار ارزشمند است و من از ایشان تشکر می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مظلومیت مردم بحرین را مورد اشاره قرار داد که با تشویق حاضران همراه شد.

دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت در پایان خاطرنشان کرد: بی تردید در راه صحیح گام برداشته ایم و این همایش صدای مقاومت در لبنان، فلسطین و هرجای دیگر است و بر استمرار آن تاکید میکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha