پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اختتامیه اجلاس علمای مقاومت

حوزه/ شرکت‌کنندگان در دومین اجلاس بین‌المللی علمای مقاومت تاکید کردند: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را حرام شرعی و جنایتی سیاسی و اقدامی غیر انسانی می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی «حوزه» به دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت، دقایقی قبل دومین اجلاس بین المللی علمای مقاومت در بیروت با قرائت بیانیه پایانی به فعالیت خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است: این کنفرانس در سایه تناقض آشکار میان دستاوردهای مقاومت در تمام زمینه ها و تلاش سخیف برخی کشورها برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و نشر فرهنگ نا امیدی و تسلیم شدن در جهان اسلام برگزار شد و این اجلاس با پیامی که با خود به همراه داشت تاکید کرد که مقاومت برای آزادی فسلطین همچنان مسئله اصلی ملت های مسلمان است.

* انگلیس مسئول تمام جنایت‌ها و خون‌های به ناحق ریخته شده مردم فلسطین در طول یک قرن است

شرکت کنندگان در این اجلاس، سیاست انگلستان در حمایت از بیانیه استعماری بالفور محکوم کردند و این کشور را مسئول تمام جنایت ها و خون های به ناحق ریخته شده و آواره شدن مردم فلسطین در طول یک قرن دانستند.

علمای امت اسلام همچنین در این بیانیه تاکید کردند: مسئله فلسطین مسئله رویارویی حق و باطل است که در سرزمین اشغالی این درگیری جریان دارد و از این رو مسئله فلسطین دغدغه اصلی و اولین اولویت تمام مسلمانان وفادار و معتقد به عدالت است و مسئله ای است که تمام مسلمانان جهان و کسانی که به وعده الهی امید دارند به آن چشم دوخته اند

این بیانیه می افزاید: از این رو به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی و برقراری رابطه با صهیونیست ها خیانت و گناهی آشکار است که خداوند متعال و پیامبر و مؤمنان از چنین عملی بیزارند و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را حرام شرعی و جنایتی سیاسی و اقدامی غیر انسانی می دانیم.

* مقاومت به تنهايي براي از بين بردن آثار و اخراج اشغالگران کفايت مي کند

علمای جهان اسلام با تاکید بر اینکه مقاومت به تنهايي براي از بين بردن آثار و اخراج اشغالگران کفايت مي کند تاکید کردند: صدمين سالگرد اعلاميه بالفور با دوره اي مصادف شده است که امت اسلام شاهد پيروزي هايي است که مقاومت در فلسطين و لبنان به دست آورده است.

در ادامه بیانیه آمده است: کشورهاي عربي و اسلامي وظيفه دارند از مردم مقاوم فلسطين و از قدس و مسجد الاقصي حمايت کنند و اين کنفرانس تاکيد مي کند موضوع فلسطين محوري ترين موضوع براي امت اسلام است و بايد درباره آن، رايزني ها تداوم يابد.

اين بیانیه ضمن محکومیت جنگ ظالمانه برضد ملت یمن خواستار پایان فوری این تجاوزگری شد و همچنین خواستار توقف نسل کشی مسلمانان روهینگا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha