پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
​نماز جمعه در مسجد جامع کشمیر برگزار شد

حوزه/در حالی که در ۵ هفته گذشته مقامات امنیتی در کشمیر اقدام به تعطیلی مسجد جامع سرینگر کرده و مانع از برگزاری نماز جمعه در این مسجد تاریخی شده بودند، سرانجام روز گذشته درهای مسجد به روی مسلمانان گشوده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از kashmirmonitor، سرانجام پس از 5 هفته تعطیلی، نماز جمعه در مسجد تاریخی جمعه سرینگر در کشمیر برگزار شد.

مقامات امنیتی هندی در کشمیر طی 5 هفته گذشته یعنی از 29 سپتامبر تا کنون مسجد جامع سرینگر را تعطیل کرده بودند و مجوز برگزاری نمازهای جمعه در این مسجد را نمی‌دادند.

میرواعظ عمر فاروغ، از رهبران حزب حریت کشمیر و امام جماعت مسجد جامع سرینگر که در هفته‌های گذشته در حبس خانگی قرار داشت و اجازه خروج از منزل خود را نداشت، پیش نمازی این نماز جمعه را با که جمع پرشکوهی از نمازگزاران برپا شده بود به عهده داشت.

میرواعظ طی پیامی اینترنتی گفته بود: حبس‌ها، ممانعت‌ها و محدودیت‌ها ما را از دنبال کردن هدف ارزشمند‌مان برای آزادی ناامید نخواهند کرد و مجلس جامع همیشه در راه حقیقت و عدالت ایستاده است.

گزارش‌ها حاکی است درگیری‌های مختصری پس از برگزاری نماز در خارج از مسجد میان جوانان نمازگزار و نیروهای امنیتی رخ داده‌اند.

گفتنی است رژیم دست نشانده کشمیر به هدف کنترل مسلمانان این کشور، هر از چند گاهی مسجد جامع را سرینگر که محل گردهمایی و تجمع مسلمین می‌باشد،  تعطیل کرده و درهای آن را به روی نمازگزاران می‌بندد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha