جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ سلام ربیعی امام جمعه بغداد

حوزه/ شیخ سلام ربیعی امام جمعه بغداد گفت: مجالس موعظه، تبلیغ و نماز جماعت که فضلای حوزه علمیه در راه کربلا و در موکب ها، مساجد و حسینیه برگزار می کنند، موجب تحقق هدف نهایی زیارت که همان هدایت جامعه است می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» ، شیخ سلام ربیعی خطیب و امام جمعه بغداد در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه آنچه می بینیم از خدمات فکری، فرهنگی و پذیرایی از زائرین اربعین بسیاری از توطئه های شیطانی و تلاش های دشمنان را ناکام گذاشته است، افزود: مجالس موعظه، تبلیغ و نماز جماعت که فضلای حوزه علمیه در راه کربلا و در موکب ها، مساجد و حسینیه برگزار می کنند، موجب تحقق هدف نهایی زیارت که همان هدایت جامعه است می شود.

وی افزود: مسئولین، صاحبان موکب ها، خدمتگزاران و حتی زائرین نسبت به اقدامات مشکوکی که زائرین را هدف قرار می دهد و تبلیغ گروه خاصی است، هشیار باشند.

شیخ ربیعی در مسجد الرحمن گفت: خوب است این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا به پیاده روی اربعین می رویم، آیا فقط می خواهیم ناممان جزء زائرین اربعین باشد؟ یا از برکت و شفایی که در غذای اربعین هست بهره مند شویم؟ این ها پسندیده است اما باید از خودمان بپرسیم که چه مقدار از زندگی ما با خداوند مأنوس هستیم؛ لذا ما باید از طریق برپایی نماز به سوی خداوند عروج کنیم و جایگاه نماز را در زندگی خود مورد توجه قرار دهیم. ما باید بدانیم دعا و امور روحی در زندگی ما به ویژه در خلال پیاده روی و زیارت اربعین چه بهره ای دارند.

وی افزود: ما باید نفس را از گناهان پاک کنیم و مفاهیم تقوا، عزت و کرامت که امام حسین(ع) با قلمی از خون مقدس ترسیم کرده اند، در زندگی تقویت کنیم.

شیخ ربیعی ادامه داد: بسیاری از روایت ها از شارع مقدس به انجام کارهای خیر و پسندیده تشویق می کنند که موجب نزدیکی به خداوند متعال می شود، از این کار های خیر که امروزه می توان انجام داد، ساختن مدارس، مساجد و بیمارستان ها و پروژه هایی است که موجب هدایت مردم و به نفع آنهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha