پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​مردان سفیدپوست عامل اصلی حملات اسلام‌هراسی در غرب هستند

حوزه/یک تحقیق جدید انجام شده توسط سازمان نظارتی جرایم نفرت محور «تل ماما» در انگلستان نشان داد که حملات اسلام هراسی علیه مسلمانان ۴۷% افزایش داشته و درصد بالایی از حمله کنندگان مردان سفیدپوست بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از الجزیره، گزارش جدید سازمان نظارت جرایم نفرت محور در انگلستان نشان می‌دهد که حملات اسلام‌هراسی علیه مسلمانان 47 % افزایش داشته‌اند و اکثریت حملات اسلام‌هراسی توسط مردان سفیدپوست انجام گرفته‌اند.

براساس گزارش جدید سازمان «تل ماما» براساس آمار،  642 حادثه اسلام‌هراسی گزارش شده و 56% یعنی اکثریت قربانیان حملات اسلام‌هراسی را زنان مسلمان تشکیل داده‌اند. در این میان 66% حمله کنندگان مرد و 69% حمله کنندگان را مردان سفید پوست تشکیل می‌دادند. قربانیان نیز به پیشینه‌های مختلف نژادی تعلق داشته‌اند.

به گزارش این سازمان عام المنفعه، حملات گزارش شده در پی رفراندم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا «برکسیت» افزایش 475 درصدی داشته‌اند.

درحالی که تمامی زنان مسلمان در انگلستان حجاب نداشته و ظاهر اسلامی ندارند، زنانی که به اشکال مختلف محجبه باشند، روسری، مقنعه، برقع و پوشیه و قبای اسلامی به تن داشته باشند، دائما مورد آزار و اذیت و مزاحمت‌های خصومت آمیز اسلام‌هراسی قرار داشته‌اند.

«تل ماما» گزارش داد: گروهی از مردم که از اقلیت قومی و تبار نژادی متفاوتی از سفیدپوستان باشند، زن بوده و در نهایت مسلمان نیز باشند، با داشتن سه گزینه تبعیض‌پذیر در دسته قربانیان اسلام‌هراسی با طبیعت «متقاطع» قرار گرفته و بیش از همه در معرض تعرض قرار دارند.

رسانه‌های خبری عامل اصلی ترویج اسلام‌هراسی

مقداد ورسی معاون کل شورای مسلمانان بریتانیا در این باره به خبرنگاران گفت: مهمترین عامل برخوردهای اسلام‌هراسی شیوه تفرقه انگیز گزارش‌های رسانه‌های جمعی علیه مسلمانان است.

وی افزود: زمانی مفسران اخبار رسانه‌ای از اصطلاحاتی چون «معضل مسلمانان» استفاده می‌‌کنند، کلیشه‌سازی را تقویت می‌کنند. آن‌ها این طرز فکر را تقویت می‌کنند که مسلمانان «بیگانه» هستند.

ورسی در ادامه گفت: دولت بایستی دست به  اقدام جدی علیه جرایم نفرت محور  نسبت به تمام جوامع و اجتماعات در پیش بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha