چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

رئیس ستاد فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: اگر عاشورا نبود امروز نه تنها چیزی از محتوای آیین پیامبر(ص) باقی نمانده بود، بلکه حتی ظاهر آن نیز از بین رفته بود، چرا که امویان به دنبال آن بودند کاری کنند که گویا اساسا وحی نیامده و پیامبری مبعوث نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی در موکب شهدای منا استان قزوین، با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج خرافات، گفت: نمی‌توان ذهن مردم را با خرافات پر کرد؛ جامعه به یک آگاهی نسبی رسیده و مطرح کردن  روایات دروغین می‌تواند حتی به هویت اسلامی ما آسیب بزند و مردم را از این جهت برنجاند.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای خلافت قیام نکرد، یادآورشد: امام حسین(ع) برای بیدار شدن مردم از خواب غفلت و علیه تزویر و ریا در حکومت ظالم یزید قیام کرد و نشان داد که مردم و انسانیت بسیار مهمتر هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در مورد واقعه عاشورا چگونه شمشیر خوردن کمتر مهم است، بلکه پیام سیاسی عاشورا، اصلاح‌گری و مقابله و مبارزه با جباران زمان و آزادی‌خواهی و عدالت جویی است که مهم است.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که امام حسین(ع) تا پایان دنیا وجدان تمامی ادیان است، تصریح کرد:حضرت می خواست وجدان های غرق در گناه را بیدار سازد و از گودال گناهان آزاد و رها کند.

وی با اشاره به این که شخصیت امام حسین(ع) دریای بیکرانی است که می توان با سیر و کنکاش در آن، عبرت ها و درس های بسیار گرفت و آموخت، ابراز داشت: امام(ع) فرمودند: من انسان جاه طلب و اخلالگر و مفسد و ظالم نیستم و خروج و قیام من برای اصلاح امت جدم است و می خواهم امر به معروف و نهی از منکر نمایم.

رئیس ستاد فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) می دانست که با ۷۰ نفر نمی تواند در برابر ارتش ۳۰ هزار نفری یزید، پیروز شود و با این حال با رضایت درونی و طیب خاطر به این میدان روی آورد و این حکمت خداوند بود تا این شهادت در تاریخ جاودانه بماند.

حجت الاسلام نعمت الهی تاکید کرد: اگر عاشورا نبود امروز نه تنها چیزی از محتوای آیین پیامبر(ص) باقی نمانده بود، بلکه حتی ظاهر آن نیز از بین رفته بود، چرا که امویان به دنبال آن بودند کاری کنند که گویا اساسا وحی نیامده و پیامبری مبعوث نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha