شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: عزاداری دو جنبه شور و شعور داشته و هر کدام از آنان نیز علائمی دارند اما باید دانست که شور لازم بوده، اما کافی نیست و هیچ کس نیز حق مبارزه با شور حسینی را ندارد و باید توجه داشته باشیم دشمن سعی دارد شعور حسینی را از عزاداری‌های ما حذف نماید..

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری شامگاه امشب در جمع زائرین پیاده اربعین حسینی در موکب امام رضا (ع) مسیر نجف به کربلای معلی با بیان اینکه ظهور همانند عاشورا روز سختی است، گفت: در روز عاشورا همان طور که برای برخی افراد مایه آبرو شد، آبروی بسیاری از افراد را نیز بر باد رفت،ظهور نیز به همین طریق است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: اربعین و اتفاقات رخ داده در حرم امامان معصوم (ع) نیز نمونه‌ای دیگر از شور حسینی (ع) بوده و امیدواریم که این شور روز به روز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر اهل بیت (ع) را خانه نشین کردند اما شور حسینی موجب شد تا اسلام و عاشورا زنده نگه داشته شود و لذا شور حسینی لازم، اما کافی نیست و همراه با شور حسینی باید شعور حسینی نیز باشد، زیرا شور در معانی فارسی به معنای داغ است و اگر زمانی سرد شویم دشمن می‌تواند روی ما تأثیر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: اگر پخته شویم دشمن نمی‌تواند روی ما تأثیر بگذارد و لذا شور بدون شعور همانند برخی عزاداران است که امروز اعتقادی به محرم و عزاداری ندارند و این هدف دشمن است.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا تصریح کرد: دشمن اگر بخواهد در حوزه عزاداری ما تأثیرگذار باشد، شور را پررنگ و شعور را کمرنگ جلوه می‌دهد و لذا دانستن علائم شعور حسینی لازم است.

وی اظهار کرد: حق تقدم بر حیات را یاران امام حسین (ع) و شهدا به ما نشان دادند و به ما آموختند که حق تقدم امام زمان و ولی در زمان غیبت از حیات خودشان در اولویت بالاتری قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان داشت: زائران اربعین حسینی باید در طول مسیر همواره از یاد خدا غافل نشوند و حفظ و تقویت عزت اسلام را مهمترین هدف خود از حضور گسترده و چشمگیر در همایش پیاده روی اربعین سیدالشهدا(ع) بداند.

وی ادامه داد:  زائران کربلای معلی در ایام اربعین باید اهداف و فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) را با رعایت آداب زیارت اربعین نهادینه کنند، تک تک زائران به عنوان سفیر دین مبین اسلام، متخلق به اخلاق اسلامی باشند و واجبات دینی را رعایت کنند.

رئیس هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد:  زیارت سیدالشهدا(ع) در مناسبت های مختلف مانند عید قربان، شب های قدر، روز عرفه و ... سفارش شده است، اما یکی از روزهای زیارت را که حجت های الهی آن را نشانه ایمان مومن معرفی کرده اند، اربعین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha