سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اردوی جهادی

حوزه/حجت‌الاسلام مهرپویان از اعزام ۳۰۰ طلبه خراسان شمالی به اردوهای جهادی از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان به‌منظور اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی این است که طلبه‌ها هویت اصلی خودشان را در جامعه پیدا کنند، چرا که این بهترین مدل انجام کار جهادی است.

وی با بیان اینکه بحث خودسازی پایه اصلی اردوهای جهادی است، افزود: اردوهای جهادی برای خودسازی تشکیل شده و در اولویت اول قرار دارد و انجام امور عمرانی و سایر موضوعات در مرحله بعدی است.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: اردوهای جهادی دارای تأثیرات فرهنگی و اجتماعی فوق‌العاده‌ای هستند که علاوه بر کمک به رفع کمبودها و مشکلات نیازمندان و مناطق محروم، باعث تقویت روحیه جهادی و ایثار و کمک در جامعه می‌شود.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اردوهای جهادی از سنت‌های حسنه‌ای است که بیش از یک دهه است با توجه به منویات مقام معظم رهبری از سوی اقشار مختلف در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ توجه و احساس مسئولیت نسبت به محرومان و تلاش در راستای کاهش مشکلات و درد و آلام نیازمندان و همین‌طور هرگونه کمک مالی، درمانی و فرهنگی به اقشار محروم در بین جوانان نقش بسیار مهمی در رفع محرومیت و کاهش فاصله طبقاتی دارد.

اعزام 300 طلبه خراسان شمالی به اردوهای جهادی

حجت‌الاسلام مهرپویان در ادامه از اعزام 300 طلبه خراسان شمالی به اردوهای جهادی از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: اردوهای جهادی طلاب و روحانیان استان به‌منظور اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اثرات حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی، افزود: حضور طلاب و روحانیان در اردوهای جهادی سبب شده تا مردم طلاب و روحانیان را از جنس خود دانسته و در نتیجه با رضای قلبی و کمال خاطر به برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی آن‌ها عمل کنند.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اردوهای جهادی این است که هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود و تعطیل‌بردار نیست، تصریح کرد: اگر امکانات هم کم باشد و به‌اندازه کافی نباشد، گروه‌های جهادی با همان چیزی که هست کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی و تعطیلی مدارس علمیه، بیشتر این اردوها در فصل تابستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری در فصل زمستان هم اردوهای جهادی برگزار می‌شود که بیشتر شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی در مناطق محروم است.

حجت‌الاسلام مهرپویان به اهداف گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پشتیبانی از حضور جوانان در سازندگی مناطق محروم کشور، فراگیر شدن فرهنگ جهادی در حوزه‌های علمیه و احساس وظیفه طلاب نسبت به محرومین و مشکلات فرهنگی موجود در کشور، تقویت و توسعه اردوهای جهادی طلاب، استمرار ارزش‌های جهادی، تفکر بسیجی و انتقال آن به عرصه‌های فرهنگی و تبلیغ و ارتقاء توان مدیریتی و تبلیغی طلاب در قالب فعالیت‌های فرهنگی و خدمات‌رسانی در اردوهای جهادی ازجمله اهداف گروه‌های جهادی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha