پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام رضا(ع)

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بیش از ۲۰ موکب در این استان هم‌زمان با فرا رسیدن ایام عزاداری دهه آخر صفر به زائران پیاده حرم امام رضا (ع) خدمات می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن شهادت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، بیش از 20 موکب در این استان به زائران پیاده حرم امام هشتم خدمات می‌دهند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای خدمات‌دهی به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) در مسیر ورودی استان خراسان شمالی تا مشهد مقدس طی دهه پایانی ماه صفر آغاز شده است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه بیشتر خدمات ارائه شده به زائران پیاده امام رئوف (ع) مردمی است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان، 2 موکب را به صورت ویژه برای ارائه خدمات مانند تأمین محل استراحت و تهیه غذای گرم به زائران در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از این موکب‌ها، در ورودی استان در امامزاده محمود و احمد (ع) در چمن بید است که اکنون مقدمات کار انجام و با هیئت‌امنا برای گرم کردن محل استراحت و تهیه غذای گرم صحبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده است، حدود 2 هزار زائر پیاده از مسیر چمن بید عبور می‌کنند.

وی گفت: یک موکب نیز برای تهیه غذای گرم و تأمین محل استراحت در خروجی خراسان شمالی در امامزاده حمزه رضا(ع) شیروان در نظر گرفته شده و آماده پذیرائی از زائران است.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: همه‌ساله در ایام دهه پایانی صفر سیل عظیمی از جمعیت زائران و عاشقان امام رضا(ع) به صورت پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند و استان خراسان شمالی آمادگی کامل استقبال از زائران را دارد .

وی افزود: خراسان شمالی به تعبیری باب الرضا( ع) در ایام شهادت پیامبر(ص) و این دو امام همام محل عبور زائران پیاده‌ای است که از استان‌های گلستان، سمنان و مازندران به سمت مشهد مقدس و به بارگاه ملکوتی این امام رئوف حرکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: لزوم تأمین امنیت زائران و کاروان‌های پیاده، خدمات‌دهی به زائران پیاده امام رضا (ع) و به‌کارگیری ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد را می‌طلبد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha