جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه اربعین بلوغ عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و محبت به ولی خدا در حیات بشریت است، گفت: امروز اگر جامعه جهانی آماده پذیرش این حقیقت ناب را نداشت! امروز چندین میلیون نفر در کربلای معلا و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا گرد هم جمع نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که عزاداری بر مصیبت اهل بیت(ع) یک رسم نیست، بلکه تولید کننده آداب و رسوم است، اظهارداشت: درباره اربعین باید اندیشید. باید پیرامون قیام سیدالشهدا و همین خیزشی که در عالم هستی برای پیوستن به مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) به راه افتاده، تفکر و کنکاش کرد.

حرارت عشق  حسین(ع) در قلوب مردم

وی با بیان اینکه محبت اهل‌بیت(ع) تولید کننده آیین بوده و اخیراً آیین اربعین را تولید کرده است، گفت: حقیقت محبت اهل‌بیت(ع) و سوگواری برای مصیبت اباعبدالله الحسین(ع)، یک حقیقت نورانی است که بنا به فرموده پیامبر اعظم(ص) «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ» حرارتی در بین قلب‌های مؤمنان و حتی آزادگان جهان ایجاد کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه افزود: اگر بخواهیم اربعین را بررسی کنیم، باید بگوییم این همایش میلیونی پیاده‌روی، یکی از رسومی است که عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تولید کرده و قطعاً حقیقت نورانی عزاداری سیدالشهدا(ع)، رسومی بیش از این‌ها را تولید خواهد کرد که باید منتظر باقی آن‌ها باشیم.

حسین(ع) متعلق به همه انسان‌هاست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی ایجادکننده سبک‌های صحیح زندگی در ابعاد مختلف، به‌ویژه زندگی جهادی است، تصریح کرد: وقتی با گروهی غیر از ایرانیان هم صحبت شدم، به‌صراحت گفتند که امام حسین(ع) اصلاً متعلق به شیعه یا اسلام نیست. حسین(ع) متعلق به همه انسان‌هاست و ما داریم زندگی به سبک اسلام حسینی را کم‌کم فرا می‌گیریم.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، اربعین را نتیجه رشد حقیقت ارتباط با اولیاء خدا دانست و گفت: برای رسیدن به امام حسین(ع) باید مرزها را برداشت، چراکه اربعین یک حقیقت دو سویه است که یک سمت آن به حقیقت نورانی محبت اباعبدالله(ع) مرتبط بوده و سمت دیگرش به تحولی که قرار است در عالم هستی رخ دهد، متصل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه «اربعین» بلوغ عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و محبت به ولیّ خدا در حیات بشریت است، اظهارداشت: امروز اگر جامعه جهانی آماده پذیرش این حقیقت ناب را نداشت، امروز چندین میلیون نفر در کربلای معلی و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا گرد هم جمع نمی‌شدند.

 سانسور خبری رسانه های غربی

این استاد حوزه و دانشگاه، در پاسخ به این سؤال که «علت سانسور خبری این همایش میلیونی از سوی رسانه‌های غربی چیست؟» گفت: دشمن از گسترش جهانی فرهنگ حسینی در جهان به‌خوبی آگاه شده است. امروز اربعین حسینی نبض عالم هستی است و وقتی مردم کشورهای جهان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی به عراق می‌آیند و رسانه‌های جهان آن را سانسور خبری می‌کنند، معلوم است که یک علامت سؤال بزرگی در ذهن میلیون‌ها انسان آزادی‌خواه و روشنفکر پدید می‌آید که علت این سانسور بزرگ خبری چیست!؟.

وی در پایان با بیان اینکه امروز کربلای معلی مرکز قلوب مشتاق به معرفت اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: اربعین حسینی قیامی را در جهان به راه انداخت که قطعاً پدید آورده تحولاتی بسیار بزرگ در عالم هستی خواهد بود و نوید این مهم را رهبر معظم انقلاب در کلامی مبنی بر «ما در پیچ تاریخی بسیار مهمی در تاریخ حیات بشریت هستیم» اعلام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha