پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین، بصیرت را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: باید در عصر حاضر بصیرت، اخلاص و فداکاری را از قیام عاشورا و یاران امام حسین(ع) بیاموزیم .

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع خادمین و زائرین پیاده اربعین حسینی  به رشادت یاران امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: کسانی مانند حر در لحظه سرنوشت‌ساز و شرایطی که جنگ شروع می‌شد و خود را بین بهشت و جهنم مشاهده می‌کرد با درایت، عزمی راسخ و سنجیده و تبعیت از ندای وجدانش بین بهشت و جهنم و حق و باطل بهشت را برگزید.

وی با اشاره به این که از ويژگي هاي نهضت عاشورا بصيرت و آگاهی  است كه باعث قاطعيت امام و رهبری عاشورا در تصميم گيری ها شده است، افزود: امام حسين(ع) با داشتن بصيرت كامل نسبت به فرجام قضيه عاشورا و شناخت دقيق و همه جانبه اوضاع و شرايطی نهضت جاويدان را رهبری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: پس بصيرت در عاشورا دوجنبه بود، هم رهبری نهضت از بصيرت لازم برخوردار بود و هم ياران امام(ع) با اسوه قرار دادن حضرت، آگاهی  و بصيرتشان نسبت به امام خود بالا مي بردند، به همين دلیل، وقتي در سخت ترين شرايط نهضت قرار مي گيرند نه تنها سست نمی شوند، بلکه حتی يك نفر هم از همراهان و ياران امام به دشمن پناهنده نمی  شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بعضي از ياران امام حسين(ع) در شب عاشورا هم به بصيرت و روشن بيني خود اشاره كرده و اعلام  مي دارند كه اين تصميم و اقدامات بر اساس شناخت و آگاهی و بصيرت است و چون مبنای قوی عقلانی و ايمانی دارد، در بحراني ترين شرايط مقاومت کردند و نمونه آن هلال بن نافع، شب عاشورا پس از سخنان امام(ع) برخاست و اعلام وفاداری کرد.

 وی اظهار کرد: ياران امام حسين(ع) همچون امامشان وقتی كه در برابر نيروهاي فريب خورده دشمن قرار می گرفتند آنها را به بصيرت و آگاهی دعوت می نمودند و بصيرت را از افتخارات خود می دانستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha