جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک مسلمان در انتخابات شهرداری شهر میشیگان شرکت کرد

حوزه/ برای نخستین بار در مسلمان نشین ترین شهر در ایالات متحده، یک کاندیدای مسلمان قصد دارد در انتخابات شهرداری شهر شرکت کرده و در صورت انتخاب شدن، تاریخ ساز خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، یک کاندیدای مسلمان سعی دارد در انتخابات شهرداری شهر همترامک در میشیگان که سه شنبه آینده برگزار می‌شود شرکت کرده و در صورتی که انتخاب شود، تاریخ ساز خواهد شد.

محمد حسن، کاندیدای مسلمان بنگلادشی‌تبار می‌گوید: این شهر قبل از ورود مهاجران و پناهندگان مسلمان همانند یک شهر ارواح بود، اما الان توسعه فراوانی یافته و حتی یک مغازه خالی اینجا وجود ندارد.

حسن که یک مهندس مکانیک با مدرک ریاضات می‌باشد، به مدت 8 سال در شورای شهرداری این شهر فعالیت داشته و معتقد به تغییر برای پیشرفت و توسعه بوده و می‌گوید: در شرایط سیاسی کنونی جامعه آمریکا ممکن است برخی رای دهندگان نسبت به رای دادن به یک مسلمان مردد باشند و ترس و ارعاب سبب شود انتخاب درست را انجام ندهند.

در این میان گفته‌های برخی اسلام‌هراسان نژاد پرست نگرانی‌های بیان شده توسط وی را ثابت کرده‌اند. هرچند وی حامیانی را نیز در میان مردم و سیاستمداران دارد.

همترامک شهری در ایالت میشیگان و مسلمان‌نشین ترین شهر در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. براساس گزارش اداره آمار آمریکا، نزدیک به 44% جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل داده و این شهر بالاترین درصد مهاجرات را در شهرهای ایالت میشیگان به خود اختصاص داده است. به علاوه تقریبا 28% مردم این شهر آسیایی‌تبار هستند که بیشتر آن‌ها از بنگلادش آمده‌اند. بیش از 24% مهاجران به این شهر را اعراب اکثرا متعلق به کشور یمن، 15% را آفریقایی‌ها و 1% آن‌ها را اسپانیایی‌تبارها تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha