سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد- دیدار  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان با انتقاد از عملکرد جزیره ای سازمان ها و دستگاه های دولتی در برابر تولیدکنندگان، گفت: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید تصمیم گیری صحیح و متمرکزی داشته باشد و دستگاه های دولتی را هماهنگ سازد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی ‌نژاد، در دیدار سیّد محمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه بنده واقعاً نمی بینم از تولیدکنندگان حمایت شود، اظهار داشت: مشکل در این است که ادارات و وزارتخانه ها به یکدیگر متصل نیستند و یک هدف که همان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده است را دنبال نمی کنند و هر کدام برای خود دستورالعمل هایی داشته و به صورت جزیره ای عمل می کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: هنگامی که یک تولید کننده بخواهد زمینی را گرفته و یک واحد تولیدی ایجاد کند، نیازمند برق، آب، مجوز و ... است، هر کدام از دستگاه ها و سازمان ها از او مجوز خاص خود را خواسته و با دریافت هزینه های زیاد این تولیدکننده را تحت فشار قرار می دهد؛ تولیدکننده ای که قرار است برای کشور ایجاد شغل کرده و در واقع وظیفه دولت مان ایجاد اشتغال است.

وی تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید تصمیم گیری صحیح و متمرکزی داشته باشد و دستگاه های دولتی را در این زمینه هماهنگ سازد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اضافه کرد: می توان برای تولیدکنندگانی که ایجاد اشتغال فراوانی دارند زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و بدون سود و حتی معافیت مالیاتی تا 5 سال در نظر گرفت.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآور شد: عاقلانه نیست که از طرفی تولیدکننده تحت فشار قرار گیرد و از سوی دیگر همایش گرفته شود و تولیدکنندگان را تشویق کنیم، بلکه باید حمایت ها واقعی و کارساز باشد.

وی با اشاره به دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ابتدای دوره گذشته، عنوان کرد: بنده به آقای روحانی گفتم که در حال حاضر، کسی که 5 میلیارد در بانک بگذارد، بیش از 100 میلیون سود دریافت می کند، بدون اینکه مالیات داده و ریسکی داشته باشد، اگر می خواهید، تولید رونق پیدا کند، باید کاری کنید که این تولیدکننده با هزینه سرمایه خود در تولید، سود بیشتری از سود بانکی دریافت کند، حتی بنده این سخن را به یکی از مسئولین رده بالای استان گفتم، اما او می گفت که این ها پولدار می شوند، درحالی که اسلام با فقر مخالف است نه با پولداری.

در ابتدای این دیدار، سیّد محمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه ماده 6 قانون حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: قرار است این قانون توسط استانداری ها اجرایی شود و در پایان هر سال استانداران، با پایش همه دستگاه های دولتی و غیردولتی، برترین سازمان ها را از نظر خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و شفافیت اطلاعات معرفی نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha