پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حدیث خوانی

حوزه/ مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از برگزاری مرحله ششم از دوره حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، طیبه سادات طباطبایی  عنوان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت شناخت سیره و منش امام علی(علیه‌السلام) وآشنایی طلاب با متون معتبر حدیثی از جمله نهج‌البلاغه و همچنین ایجاد زمینه انس و بهره‌مندی از معارف بلند كتاب  شریف، اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) دوره غیرحضوری حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه را برنامه‌ریزی کرده و از فروردین‌ماه سال جاری به مرحله اجرا درآورده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: دوره غیرحضوری حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه در ۱۲ مرحله برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان، کتاب نهج‌البلاغه را به صورت تدبری مطالعه و در مسابقات آن شرکت می‌کنند.

طباطبایی تصریح کرد: به منظور تشویق مخاطبان و شرکت‌کنندگان، در هر یک از مراحل این دوره، مسابقه‌ای مستقل برگزار و از افرادی که امتیاز کامل کسب کردند، قدردانی می‌شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره حدنصاب در طول ۱۲ مرحله، گواهینامه شرکت در این دوره را دریافت می‌کنند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، مهلت ثبت نام در ششمین مرحله را تا ۲۰ آذرماه عنوان کرد و اظهار داشت: در این مرحله، خطبه های ۲۰۰ تا ۲۳۹ نهج‌البلاغه در نظر گرفته شده است.

طباطبایی با اشاره به مباحث ارائه شده در مراحل قبلی، گفت: در مرحله اول و دوم این دوره، حکمت‌های یک تا ۱۴۷ و ۱۴۸ تا ۳۱۷ نهج‌البلاغه ارائه شد و سومین مرحله شامل حکمت‌های ۳۱۷ تا ۴۸۰ نهج‌البلاغه بود؛ برای چهارمین و پنجمین مرحله نیز نامه‌های یک تا ۴۰ و ۴۱ تا ۷۹ نهج البلاغه در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: بانوانی که به هر دلیل موفق به ارائه پاسخنامه‌های مراحل قبل نشدند، می‌توانند تا پایان آذرماه نسبت به ارسال پاسخنامه‌های خود اقدام کنند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآورشد: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به ورودی ساختمان شهید بهشتی، سرای ثقلین مراجعه کرده و یا  با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

 
جهت دریافت پرسش‌نامه اولین دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی(حکمت ۱ تا ۱۴۷) این پیوند را فعال کنید.
 
جهت دریافت پرسش‌نامه دومین دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی(حکمت ۱۴۸ تا ۳۱۷) این پیوند را فعال کنید.
 
جهت دریافت پرسش‌نامه سومین دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی(حکمت ۳۱۷ تا ۴۸۰) این پیوند را فعال کنید.
 
جهت دریافت پرسش‌نامه چهارمین دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی(نامه یک تا۴۰) این پیوند را فعال کنید.
 
جهت دریافت پرسش‌نامه پنجمین دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی(نامه ۴۰ تا۷۹) این پیوند را فعال کنید.
 
جهت دریافت پرسش‌نامه ششمین دوره غیرحضوری نهج‌البلاغه‌خوانی(خطبه ۲۰۰ تا ۲۳۹) این پیوند را فعال کنید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha