پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی از جمع آوری ۷۲ میلیارد ریال زکات از ابتدای امسال تاکنون، در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: 72 میلیارد ریال زکات طی هفت ماه گذشته در استان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به افزایش 98 درصدی جمع آوری زکات در خراسان شمالی، افزود: از مجموع هفت میلیارد و 200 میلیون تومان زکات جمع آوری شده، پنج میلیارد و 500 میلیون تومان مربوط به مال و شجره طیبه و یک میلیارد و 600 میلیون تومان نیز زکات فطریه است.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی اظهار ادامه داد: دو میلیارد و 300 میلیون تومان از کل زکات نیز از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی با بیان این که 60 درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و 40 درصد برای طرح های عمرانی هزینه خواهد شد، گفت: 308 روستای خراسان شمالی در پرداخت زکات همکاری کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به این که زکات یکی از پایه‌های مهم دین اسلام است، گفت: ترویج فرهنگ زکات و پرداخت به موقع آن سبب می‌شود گام‌های مؤثر و مطلوب‌تری برای رفع نیازهای محرومان و توانمندسازی نیازمندان برداشته شود.

 وی ضمن قدردانی از مردم نوع‌دوست خراسان شمالی در پرداخت زکات، خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در سطح کشور از نظر درآمد جزء کم‌درآمدترین استان است؛ اما مردم نیکوکار این استان سه سال متوالی در مشارکت‌های مردمی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha