شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: زینب کبری(س) دارای فضایل و مناقب فراوان است و او را عالمه غیرمعلَّمه، عقیله بنی هاشم، معصومه صغری و... لقب داده اند. که هر کدام از این موارد گواه روشن در اثبات مقام این بانوی بزرگ اسلام است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز با حضور در موکب 950 و در جمع خادمین و زائرین پیاده اربعین حسینی به تلاش های ارزشمند و فداکار حضرت زینب (س) در تبیین واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت:  زینب کبری(س) دارای فضایل و مناقب فراوان است و او را عالمه غیرمعلَّمه، عقیله بنی هاشم، معصومه صغری و... لقب داده اند. که هر کدام از این موارد گواه روشن در اثبات مقام این بانوی بزرگ اسلام است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: حضرت زینب(س) در وقار و شخصیت، مانند جدّه اش حضرت خدیجه(س) در حیا و عفّت، همچون مادرش فاطمه زهرا(س) در رسایی و شیوایی بیان، مانند پدرش حضرت علی(ع)، در حلم و بردباری، چون امام حسن(علیه السلام) و در شجاعت و قوّت قلب، مانند برادرش امام حسین(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت زینب کبری(س) شب ها به عبادت می پرداخت و در دوران زندگی، هیچ گاه تهجّد را ترک نکرد و آنچنان به عبادت مشغول بود که ملقّب به «عابده آل علی» شد وشب زنده داری حضرت، حتی در شب دهم و یازدهم عاشورا، ترک نشد و دختر امام حسین(ع) می‌گوید: در شب عاشورا، عمّه ام مدام  در محراب عبادت ایستاده بود، نماز و نیایش داشت و پیوسته اشک هایش سرازیر می شد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: این پرچمدار کربلا توانست جنایت‌های یزید و مزدورانش در کربلا را با خطبه خود برملا ساخته و آن ها را رسوا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خطبه‌‌های آتشین حضرت زینب(س) را در سال 62 هجری را بیانگر شجاعت و بی‌باکی آن حضرت اعلام کرد و اظهار کرد: این سخنان راه و یاد سیدالشهدا(ع) را در اذهان زنده و ماندگار کرد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: با توجه به مصیبت‌های زیادی که در طول زندگانی این بانوی گرامی بر ایشان وارد شد، در جهان آفرینش کسی به مقام صبر، بردباری و مقاومت به پای حضرت زینب(س) نمی‌رسد. لذا باید ویژگی‌ها و صفات پسندیده ایشان همچون رعایت عفاف و حجاب، پاکدامنی و عبادت را سرلوحه رفتار و گفتار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: همه زنان ایرانی باید این بانوی والامقام را الگوی زندگانی خویش قرار داده و از نکات زندگانی ایشان کمال استفاده را ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha