جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا گفت: نباید فرهنگ و همچنین پیاده روی بزرگ اربعین را به حرکتی مخصوص شیعیان تبدیل کنیم، بلکه باید توجه داشته باشیم که از دیگر ادیان و مذاهب نیز جهت احترام و ابراز مودت به آزاد مردی چون امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین شرکت می‌‌کنند فرهنگ و نهضت حسینی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری با حضور در موکب شهید طلبه مدافع حرم حجت اسدی، به موضوع اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: نباید فرهنگ و همچنین پیاده روی بزرگ اربعین را به حرکتی مخصوص شیعیان تبدیل کنیم، بلکه باید توجه داشته باشیم که از دیگر ادیان و مذاهب نیز جهت احترام و ابراز مودت به آزاد مردی چون امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین شرکت می‌‌کنند.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا افزود: پیاده روی اربعین تجلی وحدت امت اسلامی و شیعی است که می‌‌تواند به عنوان یک رسانه فرهنگی، پیام‌‌های جهان اسلام را به گوش ملت‌‌ها برساند.

وی ادامه داد: مذاهب مختلف چه شیعه و چه سنی در پیاده روی اربعین حسینی حضور دارند و قرار گرفتن در فضای معنوی این مسیر و شور و شوق مسلمانان چه عراقی و چه ایرانی و چه از کشورهای پاکستان و افغانستان بی نظیر و بی بدیل است، و باید از این ظرفیت عظیم به نحوه مطلوبی استفاده شود.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: ظرفیت فرهنگی عظیمی به برکت انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از نظر مذهبی و دینی شکل گرفت و یکی از این ظرفیت ها عظیم پیاده روی اربعین حسینی است و ما هر ساله شاهد جمعیت بیشتری نسبت به سال قبل در پیاده روی اربعین حسینی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به راز ماندگاری عاشورای حسینی و نهادینه شدن فرهنگ عظیم آزادگی و بندگی در بین ملت ها و مردم آزادی خواه اشاره کرد و گفت: امروزه کشورهای غربی به سردمداری آمریکای جنایت کار سعی در کمرنگ کردن اعتقادات دینی مردم و به تبع آن استعمار و استثمار ملت ها دارند. اما ملت های بیدار و آگاه منطقه و جهان اسلام به تاسی از درس مکتب عاشورایی سید و سرور شهدا نه تنها از ظالمان تاریخ پیروی نمی کنند، بلکه به افشاگری و مقابله با آنان نیز می پردازند

وی ادامه داد:  حضور جمعیتی میلیونی در پیاده روی اربعین حسینی به سوی کربلا در دنیا بی نظیر است و دنیا تاکنون اجتماع عظیمی نظیر اربعین را ندیده، بنابراین می توان از این حرکت بزرگ تاریخی به عنوان یکی از رازهای ماندگار قیام عاشوا یاد کرد که باید نسل به نسل منتقل شود.

رئیس هیئت امناء موسسه روایت سیره شهدا با تمجید از شخصیت طلبه شهید مدافع حرم حجت اسدی اشاره کرد و بیان داشت: شهید اسدی نمونه یک طلبه مخلص و شجاع بود که همیشه در خصوص راهیان نور و اربعین حسینی فعالیتهای چشمگیری داشت و امروز این پرچم بعد از شهادت وی همچنان برافراشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha