جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ در پی اقدام وزارت اوقاف مصر مبنی بر ارزیابی سطح ائمه جماعت مصر و برپایی دوره های آموزشی برای آنها، ائمه جماعت مصر برای دومین بار با تجمع در دانشگاه الازهر علیه محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر دست به تظاهرات زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ائمه جماعت مصر برای دومین بار با تجمع در دانشگاه الازهر علیه محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر دست به تظاهرات زدند؛ تظاهراتی که به صورت خودجوش برگزار شد و بلافاصله با حضور انبوه نیروهای امنیتی همراه شد تا مانع کشیده شدن تظاهرات به خیابان ها بشوند.

ائمه جماعت مصر در این تظاهرات نسبت به تصمیم وزارت اوقاف مبنی بر تعیین سطح ائمه جماعت و برگزاری دوره های آموزشی برای آنها اعتراض داشتند و خواستار برکناری وزیر اوقاف شدند.

تظاهرات کنندگان تاکید کردند: الازهر و اوقاف اعتنایی به احترام و جایگاه ائمه جماعت ندارند و تهدید کردند اگر این رفتارهای اهانت آمیز ادامه داشته باشد، مسئولان نهادهای دینی مصر باید در انتظار اعتراض های شدیدتری باشند به ویژه با توجه به اینکه آنها لیستی از اعتراض ها و درخواست های خود را به سوی رئیس جمهور، کابینه و پالمان ارسال کرده اند.

یکی از ائمه جماعت استان الشرقیه مصر گفت: آنها چگونه می خواهند در مدت 8 روز میزان دانسته های یک امام جماعت را تشخیص دهند؟ آیا آنها عصای موسی دارند تا در این 8 روز بخواهند به ما آموزش های لازم را ارائه کنند؟

وی افزود: در این 8 روز هیچ اتفاقی نمی تواند رخ دهد زیرا کسی نمی‌تواند در این مدت 5 جزء قرآن را از حفظ بخواند و معانی آن را بیان کند و از سوی دیگر دو باب طهارت و صلاة در فقه نیز بیش از 400 صفحه هستند که ما باید در چند روز اینها را برای امتحان آماده کنیم در حالی که هنوز این کتاب ها را نداریم.

اشتباه وزارت اوقاف:

بنا به گفته منابع مصری، یکی از اشتباهات وزارت اوقاف مصر در این ارزیابی و ارتقاء درجه ائمه جماعت مصر این بود که نام افراد ضعیف را در پایگاه اینترنتی وزارت اوقاف منتشر کرد و پس از آن هم رسانه ها این اسامی را منتشر کردند که باعث بی آبرویی برخی ائمه جماعت و ایجاد زمینه اهانت به آنها شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha