چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: بی شک قوه مجریه می توانست بیش از این در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کند، چراکه تنها راه نجات کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیربار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به این که دولت از ابتدای امسال موفقیت چندانی در تحقق شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نداشته است، اظهار داشت: بی شک قوه مجریه می توانست بیش از این تلاش کند چون تنها راه نجات کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی،موضوع امنیت اقتصادی و معیشت مردم را مطرح کردند که امروزه مهمترین مشکل اقتصادی بوده و برای همین، معظم له بر تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

عضو خبرگان رهبری افزود: انتظار از مسئولان قوه مجریه این است که با شتاب مضاعف، در پنج ماهه باقی مانده از سال تلاش کنند تا بخشی از خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی که در واقع بیانگر خواسته های مردم است را برآورده کنند.

وی با اشاره به علل عدم تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان رایج در جامعه، بیان داشت: بی شک باید بیش از اینکه در گفتار و فرهنگ سازی گفتمانی و نظری در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت شود، در زمینه"عملی" تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز اذعان داشت: باید موضوع به شکلی باشد که برای توده های مردم، خانواده ها و مصرف کننده ثابت شود دولت در زمینه هایی که در اختیار دارد، توانسته ساختاری به وجود آورد تا مصرف گرایی مهار و نرخ بیکاری تک رقمی شود، برای مثال هم اکنون با وجود اینکه جمعیت کشور چین بسیار بیشتر از کشور ایران است اما ایرانی ها در برخی اقلام، مصرف بیشتری دارند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: باید همایش ها و سمینارها با حداقل هزینه برگزار شود و یا زمانی که مسئولان دولتی به خارج از کشور مسافرت می کنند، از حداقل حق ماموریت استفاده کنند و یا حتی همانند مردم متوسط جامعه زندگی کنند چون در آن صورت است که تاثیر عملی خود را بر مردم خواهد گذاشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha