پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ حجت الاسلام باقری گفت: اربعین حسینی یک دستاورد مهم سیاسی و اجتماعی و نیز تیر خلاص به دشمنان اسلام و نظام از جمله آمریکا و کشورهای حامی تروریست است.

حجت الاسلام نقی باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبیین اهمیت اربعین حسینی در منطقه و جهان، اظهار داشت: یکی از پیام های قیام امام حسین (ع) پس از گذشت سال های متمادی، اتحاد و همدلی است که امروزه با حضور اکثر مذاهب و اقلیت‌های مذهبی به صورت یک پیاده‌روی منسجم و آگاهانه صورت می گیرد که نتیجه آن اتحاد و یکدلی است .

وی افزود: قیام امام حسین(ع) باعث شد در این عصر جوانان غیور و باعزتی در این سرزمین به بالندگی و رشد برسند، تا با تکیه بر آن چه که از درس عاشورا فرا گرفته‌اند، در برابر دشمنان انسانیت همچون داعش و النصره غیرتمندانه ایستادگی کرده و از دین اسلام ناب محمدی و سرزمین خوبان در برابر تهدیدات این دست پرورده‌ امریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین رژیم آل سعود و آل خلیفه، محفاظت کنند.

 استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اربعین حسینی بزرگترین مانع دست‌یابی دشمنان به نیات شوم شان است، زیرا که این اجتماع عظیم معنوی می تواند هرگونه تهدیدی را به صورت کوبنده پاسخ دهد .

وی همچنین در خصوص ارزش و اهمیت اربعین در نزد آخرین فرستاده خداوند، بیان داشت: پیغمبر عظیم الشأن اسلام به دلیل ارزشمند بودن اربعین مسلمانان را به زیارت اربعین سفارش کرده‌اند .

حجت‌الاسلام باقری یادآور شد: با وجود اینکه امسال هزینه‌هایی همچون صدور ویزا و حمل و نقل افزایش یافته بود، اما ازدحام بیش از پیش این ملت انقلابی و حسینی در مرزهای غربی و جنوب‌غربی کشور باعث شگفتی بسیاری از دولت‌ها از جمله آمریکا شده است .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha