جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله نیروهای عربستان به عوامیه

حوزه/ نیرو های امنیتی آل سعود به شهر العوامیه و مناطق دیگر قطیف عربستان حمله ور شدند. این اقدام پس از ‌آن صورت گرفت که وزارت کشور خبر کشته شدن یک سرباز سعودی را در محله "البحاری" در قطیف منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شاهدان عینی گفتند: نیرو های آل سعود حملاتی را به شهرک العوامیه و مناطق دیگر قطیف عربستان صورت داد. این اقدام پس از ‌آن صورت گرفت که  وزارت کشور خبر کشته شدن یک سرباز سعودی را در محله "البحاری" در قطیف منتشر کرد و از آن زمان تا کنون این محله شاهد حضور نیرو های نظامی است که ورودی منتهی به شهرک العوامیه و القدیح  را مسدود کرده اند.

منابع داخلی اشاره کردند: نیرو های آل سعود به خانه های اهالی در العوامیه هجوم برده و خانه های فعالان و خانواده های شهدا را هدف قرار داده است که از جمله آن ها؛ خانه شهید علی عبد العزیز ابو عبدالله است. خبر ها اشاره دارند که بعد از هجوم به این خانه، عموی وی بازداشت شده است.

پلیس قطیف طی بیانیه ای مدعی شد که درگیری مسلحانه با افراد تحت تعقیب امنیتی، منجر به زخمی و کشته شدن گروهبان سوم عبد الله  القحطانی شده است و وی تا بیمارستان دوام نیاورده است.

با وجود اینکه نیرو های آل سعود مدعی هستند که بعد از هجوم نظامی گسترده و خونینی که در ماه مه گذشته (اردیبهشت ماه گذشته) صورت داده و منجر به ویرانی محله تاریخی المسوره و شهادت تعدادی از اهالی و آوارگی آنان شد، العوامیه را تحت کنترل در آورده است، ناظران تاکید کردند: اوضاع العوامیه و اطراف آن همچنان نا بسامان و نگران کنند است؛ به گونه ای که شاهد حملات نیرو های آل سعود به صورت مقطعی است و فعالان وضعیت را شبیه جوشش قبل از انفجار دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha