سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دانشگاه آمریکایی در واشنگتن رشته «اقتصاد اسلامی» ارائه می‌دهد

حوزه/یک دانشگاه تجاری در واشنگتن دی سی از این پس رشته «اقتصاد اسلامی» در سطح کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد تا دانشجویان را برای رقابت و کسب و کاردر بازار نوظهور و رو به رشد حلال آماده سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newswise، یک دانشگاه تجاری در آمریکا رشته «اقتصاد اسلامی» را اضافه کرد. دانشگاه تجاری کوگود در واشنگتن دی.سی از این پس گواهینامه ارشد در رشته «اقتصاد اسلامی» ارائه می‌دهد تا دانشجویان را برای رقابت و کسب و کاردر بازار نوظهور و رو به رشد حلال آماده سازد.

برنامه درسی این رشته جدید شامل دوره‌هایی با تمرکز بر نقش اقتصاد اسلامی در اقتصاد جهانی و بازارهای سرمایه اسلامی ایجاد شده است. واحدهای درسی این رشته همچنین به موضوع صکوک (اوراق قرضه اسلامی) که به عنوان سرمایه گذاری تولیدی بدون بهره در دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده، پرداخته اند.

از نظر غیاث نقش بندی، یکی از فعالان راه اندازی این رشته در دانشگاه تجاری کوگود، اخد گواهینامه ارشد در رشته اقتصاد اسلامی رویایی بوده که هم اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

نقش بندی در این باره گفت: هدف اصلی ما توسعه اقتصاد اسلامی است. ایالات متحده آمریکا توسط یک سیستم اقتصادی بسیار متفاوت اداره می‌شود و این دانشگاه یکی از محدود موسساتی است که رشته اقتصاد اسلامی را در برنامه دارد. ما قصد داریم میراثی را از خودمان به جای بگذاریم.

به گفته وی دوره‌های درسی این رشته فراتر از یادگیری از طریق کتب درسی خواهد بود، بلکه متخصصانی برای سخنرانی دعوت خواهند شد. سخنرانان از جمله مدیران شرکت‌ها، وکلای حقوقی و دیگر افراد دخیل در اقتصاد اسلامی از طریق ملاقات حضوری یا اسکایپ در امر آموزش مشارکت خواهند داشت.

اقتصاد اسلامی برای تمام بشریت است.

 این مسئول آموزشی همچنین گفت: ما نمی‌خواهیم دانشجویان از واژه «اسلامی» بترسند و از رشته اقتصاد اسلامی فاصله بگیرند. دانشجویان با ادیان و پیشینه‌ها و سنت های مذهبی مختلف می‌توانند برای شرکت در این کلاس‌ها ثبت نام کنند. این برنامه در نهایت در امر بازنگری شیوه تجارت در دنیا موثر خواهد بود. اقتصاد اسلامی برای تمامی بشریت مفید و ارزشمند است.

وی افزود: تجارت اسلامی به معنای کسب و کار مسئولانه اجتماعی، مشارکت میان کارآفرینان و موسسات مالی با تمرکز بر بازارهای واقعی است. یعنی توانمندی‌های سازنده برای تولیداتی که تاثیر حقیقی بر زندگی مردم بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha