جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، گفت: اینکه برخی بیان می کنند پول اربعین را به فقرا و مستمندان بدهیم، از اساس اشتباه است، اگر ما بگوئیم پول سفر عیدانه را به فقرا بدهید، همان ها نمی گویند که می خواهید تفریح را از مردم بگیرید!؟....

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری حوزه، مبنی بر اینکه «برخی ها بیان می کنند به جای هزینه کردن در عاشورا و اربعین و سفر به کربلا، می توان  پول آن را میان فقرا و مستمندان توزیع کرد. آیا این سخن صحیح است!؟» اظهارداشت: قطعا صحیح و پذیرفته نیست، چرا که اگر آن پول را میان فقرا توزیع کنیم ، همان مستمندان و تهی دستان نیز، راهی سفر اربعین می شوند.

وی ادامه داد: آیا کسانی که این مسائل را مطرح می کنند، پیرامون عید نوروز و دیگر مناسبت های ملی هم همین عقیده و نظر را دارند؟ اگر ما بگوئیم پول سفر عیدانه را به فقرا بدهید، همان ها نمی گویند که می خواهید تفریح را از مردم بگیرید!؟....

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، سفر اربعین حسینی را یک عامل اصلی در تقویت روحیه معنوی انسان دانست و با بیان اینکه در پیاده روی طریق الحسین(ع) هر ساله باید شرکت کرد، گفت: انسان با شرکت در پیاده روی جان دوباره ای گرفته و پس از آن با قوای روحی و فکری بیشتری می تواند زندگانی خود را به پیش برد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر مشارکت همگانی کلیه دستگاه ها، برای رونق بخشیدن به پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: کار و تلاش برای تسهیل در عبور و مرور زائران اربعین حسینی بر هر مسئولی یک فرض لازم است که إن شاءالله توشه ای بزرگ در کارنامه آخرتش خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha