پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش میان ادیانی «خلقت خداوند و مسئولیت بشر» در کنتیکت برگزار می‌شود

حوزه/ موسسه علوم دینی مسیحی هارتفورد در ایالت کنتیکت در آمریکا همایش میان ادیانی مسلمانان و مسیحیان با عنوان «خلقت خداوند و مسئولیت بشر» را با هدف ارزیابی دیدگاه‌های دینی در راستای حفاظت از محیط زیست برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک موسسه علوم دینی مسیحی در شهر هارتفورد در ایالت کنتیکت در آمریکا، قصد دارد همایش میان ادیانی «مسلمانان و مسیحیان» را برگزار کند. این همایش میان ادیانی دو روزه با عنوان «خلقت خداوند و مسئولیت بشر» با هدف به کارگیری متون دینی برای حفاظت از متون زیست در تاریخ 18-20 ژوئن 2018 میلادی برپا خواهد شد.

درک کلامی از خلقت الهی، محیط زیست و مفاهیم معنوی آگاهانه محیطی برای مسلمانان و مسیحیان جدید نیست. با این حال، افزایش قابل توجه نگرانی‌های زیست محیطی موجب ایجاد اتاق فکر خلاقی در میان جوامع و سازمان‌های مذهبی شده است.

همایش میان ادیانی قصد دارد بازتاب‌های کلامی و منابع معنوی- دینی را در راستای تغییرات آب و هوایی و اهمیت مسائل محیط زیستی مورد ارزیابی قرار دهد. این همایش سکویی برای به اشتراک گذاشتن «پروژه‌های سبز» و سرمایه گذاری‌های سازگار با محیط زیست در میان جوامع مسیحی و مسلمان خواهد بود.

به علاوه از طریق سخنرانی یک شخصیت مسلمان و مسیحی، رهبران مذهبی از سازمان‌های مختلف، شرکت کنندگان در این همایش را برای مشارکت در فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های محیط زیستی دعوت خواهند کرد.

موضوعات اصلی همایش به شرح زیر عنوان شده‌اند:

نقش دیدگاه‌های الهیات مسلمانان و مسیحیان بر مسئولیت بشر نسبت به محیط زیست.

تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اجتماعات دینی محلی

نقش و حمایت سازمان‌های دینی و افراد برای حفاظت از محیط زیست

فرصت‌های شبکه‌ای برای برنامه های دینی و سازمان‌ها

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha