جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 430920
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
هلند

حوزه/  دوره یک روزه با حضور جمعی از اندیشمندان کشور هلند در موسسه الحکمه جامعه المصطفی العالمیه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت السلام و المسلمین ملک افضلی با حضور در جمع اندیشمندان کشور هلند که در  موسسه الحکمه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و رویکردهای علمی فرهنگی موسسه الحکمه و جامعه المصطفی العالمیه پرداخت. و در ادامه با معرفی جامعه المصطفی، به تعداد مراکز داخلی، خارجی و دانشجویان در حال تحصیل اشاره کرد و برگزاری دوره های کوتاه مدت عمومی و تخصصی و پذیرش دوره های فرصت مطالعاتی را هدف اصلی موسسه الحکمه دانست.

وی تعلیم علوم و معارف اسلامی حقیقی و عقلانی بر اساس منابع دینی را از اصول حاکم بر فعالیت های علمی موسسه بر شمرد و تصریح کرد: توجه به اصل تقریب و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و انعطاف پذیری برنامه های آموزشی، از دیگر اصول حاکم بر موسسه الحکمه است.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی از اسلام و خصوصاً تشیع، به عنوان دین صلح و دوستی یاد کرد و افزود: متأسفانه برخی در تلاش هستند تا یک چهره خشن از اسلام به دنیا معرفی کنند.

وی درخصوص تفاوت و شباهت شیعه با سایر مذاهب، گروه‌های رادیکال در اسلام و نحوه شکل‌گیری آنها و همچنین خطری که از جانب تکفیری‌ متوجه همه ادیان می‌شود، مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است نشست «ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران» با حضور آقای دکتر باقری از دیگر برنامه های این دوره بود که در این نشست، میهمانان سؤالات متعددی در خصوص رهبری ایران، نحوه انتخاب رهبری، دمکراسی و حقوق زن و مرد مطرح کردند و توسط اساتید حاضر پاسخ مناسب ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha